Gå til innhold

November: ja sykehusbaggen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er er det viktigste jeg bør pakke med meg? Kan noen gi meg en liste eller tips:) Takk takk.

 

Termin 10 nov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

shampoo, balsam, såpe, tannbørste, tankrem, hjemkomstsett til babyen, ei bukse til deg og en til to skjorter til deg...noen sokker og gjerne slippers eller tøffler....

 

er ikke mye som skal til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg pakka baggen nesten ferdig i går. Mangler bare neoen talettsaker, så er den klar.

Du får eller kan låne det meste på sykehuset av tøj til baby, bleier, bind osv.. Så jeg har pakket følgende:

 

Til lillebror:

Body, sparkebukse, pysj, sokker, vanter, lue og varmedress, -som han skal ha på når vi reiser hjem. (altså ikke både pysj og sparkebukse, men tilfelle uhell ;o) )

 

Ti meg:

Linbukse (løs og deilig å ha på), to t-skjorter, to amme-bh-er, ammeinnlegg, sokker, truser og en varm genser. +div. toalettsaker.

Og så skal videokamera og alm. kamera med, mobiltelefon, lommeboka og selvfølgelig helsekortet med.

 

Jeg har tatt med to bing til meg selv, men av erfaring fra siste gang vet jeg at det blør så mye rett etter fødselen at de bind de har på sykehuset er de beste.

 

Godterier, frukt, blader osv. kan du kjøpe i kiosken på s.huset. -Jeg tenkte ikke på hverken brus eller godterier sist jeg fødte, så jeg kommer ikke til å ta noe med denne gang heller. Får sende mannen hvis trangen kommer ;o)

 

Håper det hjalp litt!

 

p.s!

Så det andre innlegg ang. når du skal pakke baggen, anbefaler ikke å vente til riene kommer. Du vet ikke hvor fort det plutselig kan gå, og det er tusen andre ting som flyr i hodet til den tid! Det jeg ikke hadde pakka ned når vi dro sist, glemte jeg helt å få med...

 

Yvonne 34+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg ville heller ikke ventet til det siste.

 

Jeg tenkte ikke så mye over dette med bag'en selv, og hadde liksom god tid til dette, tenkte jeg. Begynte så smått å ta ned klær fra loftet forrige uke, så jeg fikk vasket tre maskiner med babytøy, men fortsatt var det MYE ugjort.

 

Så var det kontroll på helsestasjonen mandag 2. oktober, noe som resulterte i at hun sendte meg rett opp til Rikshospitalet. Der ble jeg testet med flere UL'er, en CTG, urinprøve og blodprøver. Resultatet: Sv.skapsforgiftning og innleggelse. Jeg hadde ikke med meg NOE!

 

Ikke lett å forklare for mannen i telefonen hvor klærne jeg ville ha lå. Ikke visste jeg helt hva jeg hadde som var rent, og ikke hvor de lå, men heldigvis fant han da noe jeg kunne ha de neste dagene. Ble liggende til fredag. Da fikk jeg lov til å dra hjem på perm, men måtte inn på ny måling lørdag og ny innleggelse søndag.

 

Jeg var så glad for at jeg fikk komme hjem, for nå har jeg dirigert mannen rundt og fått vasket dyner, sengesett m.m. som babyen trenger. Pakket bagen til babyen og klær jeg skal ha selv etter å ha født. Så NÅ kan jeg slappe av! God å få gjort dette.

 

Skal kjøres tilbake til sykehuset nå straks, der jeg blir innlagt igjen. Vet ikke hva som skjer. Mulig det blir igangsettelse av fødselen i morgen. Tiden vil vise. Men nå er jeg i hvertfall klar for å ta i mot den lille. :)

 

Lykke til med bag-pakkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei

vil bare gi ett lite tips ang. klær, jeg hadde med for få t-shorter sist, men kan sikkert være veldig individuelt da, kommer jo an på hvor lenge du skal ligge, hvor mye du svetter osv... men ta med flere undertøyssett enn du tror du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...