Gå til innhold

Noen som har gått ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere alle sammen.

Var på kontroll hos jordmor på torsdag. 34+4. Fant da ut at jeg hadde gått ned 1 kilo.

Noen med erfaring? Er dette farlig? Jordmoren sa ikke noe på det, men synes det er litt merkelig å gå ned i vekt når man er så langt på vei.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så lenge du ikke er sykelig tynn, er det ikke noe farlig med å ha gått ned 1 kg i vekt =)

Barnet tar den næringen den vil, og deler ikke med deg. Eneste er at du kan føle deg litt slapp. Jeg hadde omgangssjuke og gikk ned 2 kg fra uke 29 til uke 32. Og gått opp over det dobbelte etter dette... =)

Skrevet

Nei jeg er overvektig fra før... Trøtt og slapp er jeg nå alikevel. Min kjære samboer fortalte at sånn var jeg helt på slutten sist også, trøtt og bare ville sove og slappe av.

Nå har jeg høyt blodtrykk også, så kanskje det har en sammenheng med at jeg er sliten og trøtt hele tiden, noe som er krevende når man har en 4 åring i huset..

Noen flere som er TRØTTE...

takk for svaret kleptopetra..:) Lenge igjen du da?

Skrevet

Jeg har gått litt ned i vekt - har vel egentlig ikke gått opp i vekt siden slutten av juni - mer enn 3 måneder uten vektøkning..

Har vært mye kvalm og sliten da, og ikke orket å spise så mye pga trangt i magen.

Så lenge magen vokser skal det ikke være så farlig, men legen min var opptatt av at jeg måtte passe på å spise ordentlig når jeg begynner med amming siden jeg ikke vil ha et ekstra lager å tære på etter fødselen..

(Og så har jeg fått litt "skryt" siden det har vært heldig for bekkenplagene at jeg ikke har gått opp så mye i vekt..)

Jeg drikker Cola og spiser potetgull, men jeg tror lille babyen i magen forbruker mange kalorier pr dag. (er veldig aktiv)

Skrevet

Jeg har 2 uker igjen til termin, og har gått opp tilsammen 12 kg. HAr gått litt ned og opp i hele svangerskapet, og er spådd en foreløpig 8% større baby enn snittet...

Jeg har også gått lange turer i hele svangerskapet, men har ikke orket det den siste mnd. ( har en stor hund som jeg må lufte) Men nå er det ikke så lenge igjen, og glad er jeg for det =) Lykke til!

Skrevet

Heisann!Jeg er 32+4 å har ikke lagt noen ting på meg.

Gikk ned 3 kg etter ca 5mnd.

Var på kontroll på mandag å var nå gått opp 1 kg,men har fortsatt gått ned 2.

Legen sa at jeg bare måtte være glad og at det ikke påvirket babyen noe.

Lykke til,til dere alle!!

Skrevet

Hei

Jeg har gått ned i vekt ca 2 kg i uke 39 og har totalt gått opp 1 kg og er i uke 40 nå.. legen sa det ikke hadde så mye å si for babyen tok det den skulle ha? men jeg venter en liten baby utifra estimering lå den på 2700 og det jo ikke store knøttet, men de har jo en feil margin på 500 gr så noe større er den nok..

Hvis ikke legen er bekymret så kan du nok ta det med ro:-)

Masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...