kine Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 jeg har en gutt på 3,5mnd og for fire uker siden fikk vi en kattunge. både jeg og faren har ingen allergier og trodde det ville gå fint ettersom det sies at ungen er allergisk bare dersom en av foreldrene er det. men nå er jeg litt i tvil, han er ikke tett i brystet eller noe sånn, men har fått et utslett i ansiktet, hovedsak på høyre side og litt opp i panna/hodet, og bittelitt på venstre side, jeg tror ikke det er hormonutslett for det har han hatt og dette klør, er rødt litt vablete...!! noen som har erfaringer med dette??? jeg tenkte jeg skulle se an i helga og dra på helsestasjon til mandag....
kine Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 8. oktober 2006 dytter litt jeg, ingen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 At ikke foreldrene har allergier er desverre ikke noen garanti for at ikke barnet får det. Ganske grovt kan man si at barn som blir eksponert for hund fra de er små har mindre sjanse for å utvikle allergi mot hunder, mens blir de eksponerte for katt er det større sjanse for at de utvikler allergi mot katt (og med eksponert mener jeg ikke et besøk hos en tante som har katt i ny og ne...). Personlig ville jeg også vært litt varsom, katter søker det varmeste stedet å ligge, dette er gjerne hodet/ansiktet til en baby, bare noe å være oppmerksom på. Men snakk med HS om det, det finnes jo haugevis av barn som vokser opp med katt uten at det er noe problem, og så finnes de med ikke-alllergiske foreldre, som vokser opp med katt og hund, og blir allergisk mot katt...(...som meg...)
kine Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2006 I siste utgave av foreldre og barn stod det at barn som blir eksponert for katt får bedre immunforsvar og ikke har større sjangs for å få allergi så jeg må være uenig med deg det, og ja selvfølgelig lar jeg ikke katta og ungen være alene lissom, jeg vet jo og det at katten kan legge seg i ansiktet hans, soverommet er katteforbudt....!!! men det var jo ikke det spørsmålet mitt var overhodet. det var om dette utslettet kan være allergi mot katt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå