Gå til innhold

Hva tror dere om kleslista??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har vi:

Str. 50:

2 stk pyjamas

5 stk body

2 stk jakke+bukse sett

2 stk sparkedrakter

1 "tykk" lue + votter

6 par sokker

Str. 56:

3 stk body

3 stk jakke+bukse sett

1 sparkedrakt

1 sparkebukse

2 par sokker

1 "utedress"

+ 1 ullbody i str. 60

Str. 62:

1 jakke+bukse sett

2 stk "utedresser"

jeg vet jeg må kjøpr strøpebukser og pyjamaser, men er det noe mer syns dere??? noe vi trnger mer/mindre av???

Er det noen som vet hvor man får kjøpt strømpebukser i str 50/56???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm har strømpebukse i størrelse 56. Der har æ kjøpt dem æ har

Skrevet

tror det her er en bra liste. Litt redd for at noe av det i str 50 ikke blir brukt? Hvis gutten er litt større enn gjennomsnittet (som de gjerne er i dag.. :) . Men er det slik at dersom babyen er 54 cm lang, så blir str 50 for lite?

Skrevet

Hadde aldri i verden gadda å kjøpt klær i str 50 jeg da... Er babyen 49 cm eller lengre får du ikke brukt det likevel. Og de fleste babyer er jo større enn det.

Er jo bare å brette opp str 56, men du trenger sikkert ikke å gjøre det en gang. Jeg har et par bodyer og nattdresser og bukser i str 56, ellers kjøper jeg alt i 62.

Hadde kutta ut bodyene i str 50 og kjøpt tilsvarende antall i str 56 tror jeg;) Bodyer går det mye av!

Strømpebukse i str 50/56 fås kjøpt på H&M. De er veldig gode i forhold til andre plasser fordi det ikke er så stramt strikk i livet.

Skrevet

Jeg har kjøpt strømpebukser på HM, Kappahl og Lindex :-)

Skrevet

Takk for tips og gode råd jenter :o) bare jeg som har hatt uflaks og ikke finni strømpebukser på hm og lindex da ;-)

Lillemor: selv om babyen er 49 cm får man brukt str 50...... Mine venninner har alle fått barn på 50 cm eller litt over (51,52) og har brukt str 50 i 3 uker- litt over en mnd. Det er sikkert forskjell på str etter hvor man handler, men de klærne jeg har kjøpt i str 62 passer i allefall ikke på en nyfødt baby ;-)

Skrevet

Har veldig lite i str 50. Enn hvis man går overtid og greier og ho/han blir masse større enn det. Veninna mi fikk en unge som var over 5 kilo og 58 cm lang. Måtte gå rett på str 62. Trenger de strømpebukser når de er så små?

Skrevet

Litt forskjell på 56 og 62 da;) Kan jo heller kjøpe litt i 56. Junior brukte 56 1 uke kanskje 2, så var det rett over på 62. han var 51 cm ved fødsel. Er jo bare for at du ikke skal bruke unødvendig mye penger på klær som knapt blir brukt;)

Skrevet

Det er nok veldig forskjell på både klesmerker og babyer, og det er jo helt umulig å forutse hvordan babyen blir i proposjonene ;-) eller om den kommer for tidlig (da må man jo ha små klær igjen) eller for seint.....

Tror kanskje jeg ikke vasker alle klærne i str 50 jeg, og lar lappene henge på- så kan jeg jo bare bytte dem om jeg ikke får brukt dem, eller vaske dem og bruke dem om jeg trenger det!!!

Kjøper nok noen fler bodyer i str 56 kanskje ja!!!

Jeg tenkte å ha strømpebukse jeg da, men vet egentlig ikke jeg.......

Hva skal dere andre?

Skrevet

Det var en god ide:) Så er du iallefall sikra uansett.

Tenkte å kjøpe litt strømpebukser jeg og ja. Bæsjer jo ofte gjennom å sånn så det kan være kjekt å ha. Kjøper du ull eller vanlig?

Skrevet

tja, jeg tenkte egentlig å kjøpe litt av hver....... men jeg finner ikke ull strømpebukser i 50/56, så jeg tenkte jeg skulle se på nøstebarn om de har noen der.....

:)

Skrevet

Kjøpt strømpebukse i str 50/56 på Cubus, kombi størrelse....

Ka me læsta (ullsokka)? Da frøkna va baby så hadd æ strømpebukse på ho og ikke sokka... bynnt ho å bi kald tok æ heller på ho læsta... syns små babysokka e nå hærsk... ikke det har kjøpt et par nu å da ;D

Ang. str 50... frøkna mi va 49 cm lang når ho kom tel verden. Hadd nån få klesplagg i str 50 og di va stor på ho... syns det e greit med nån plagg i str 50 også kan man heller ha 56 i bakhand vesst det e vel mange uhell og alt i str 50 bi utgrisa... Men e sekkert lurt å ha merkelappen på mestpartn tel babisn e kommen :D

Skrevet

Jenta mi var nesten 4kilo da hun ble født, og var 50cm lang. Hun brukte 50 i over en måned. Venninna mi fikk nettopp en gutt på 54cm og over 5kilo. Hun har også brukt det meste hun hadde i 50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...