Gå til innhold

April: hei My71!!!


lilleputt

Anbefalte innlegg

jeg husker jo deg godt fra BiM!! det er jo ikke så ofte jeg er her inne men når jeg logget meg inn nå, så jeg at du var her også.. husker jeg leste fødselshistorien din og sntes det hørtes så tøft ut! håper alt står bra til med deg!

 

hilsen lilleA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lilleA :-)

 

Så fint å se et kjent navn. Jeg er også bare sjeldent innom disse sidene nå. Jeg har jo fått en liten familie å ta meg av nå, og tiden blir prioritert på en helt annen måte enn tidligere. Siste tiden har jeg derimot lagt ut to innlegg. Det første fordi jeg skal kjøpe ny sportsvogn og tenkte det kunne være lurt å ta del i erfaringene som damene her inne har, og det andre fordi jeg og mannen min har vært uenige om hvordan vi skulle løse at sønnen vår ikke vil legges av ham. Jeg fikk mange svar (særlig på skavlesiden) og vi prøver nå ut at jeg er ute mens mannen min tar seg av leggeprosedyren... og tenke seg til...allerede etter noen dager ser det ut til å være en bedre metode enn mine "myke" metoder som vi har testet før.

 

Så hyggelig at du husket meg fra bim, og min fødselshistorie. Vi hadde jo termin samme dag, og jeg husker mest at vi skrev en del til hverandre i ventetiden like før fødselen. Og tenk at vi sitter her og er mødre begge to. Det er så godt at alt gikk bra. Selve fødselen min gikk jo kjempe greit (keisersnitt med bedøvelse ;-) men de tre dagene før mens igangsetting ble forsøkt var verre, særlig siste døgnet...men det verste for meg var vel faktisk at jeg ikke fikk sove (6 dager med helt minimalt med søvn) og at all verdens av pleiepersonalet var å røsket og dro i brystvortene mine ;-) Når du nevnte fødselshistorien min så kom faktisk de minnene sterkt tilbake... hvis vi skulle være heldige å få et barn til, så kommer jeg nok til å være mer bevist på hvordan jeg ønsker sykehusoppholdet.

 

Hvordan går det med deg lilleA? Håper at du har det godt med familien din og at du har det godt i permisjonstiden! Ta godt vare, og vi sees kanskje her igjen senere.

 

God lørdagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi, der var du jo!

 

jeg har det utrolig bra!! det er helt fantastisk at vi fikk denne snille lille gutten! alt har gått veldig bra med minsten!

jeg har hatt brystbetennelse en drøss av ganger på den ene siden de tre fire første mnd, men nå er det hedigvis historie! og jeg er så glad jeg ikke gav opp ammingen.... nå sitter jeg bare å ser på gutten når jeg ammer og prøver å være skikkelig skikkelig tilstede, for snart er det over på annen mat. jeg tenker mye på at denne tiden ikke kommer tilbake. heldivis syns jeg ikke tiden går så fort som alle rundt meg vil ha det til;" tiden flyr jo når de er så små...!"

 

som deg vet jeg mer hvordan jeg vil ha det på ullevål(hotellet) neste gang. gutten og jeg hadde feil sugeteknikk og det ble ikke oppdaget før etter tre uker, to betennelser og en antibiotikakur! jeg trodde jo jeg ammet riktig... jeg viste jo personalet hvordan jeg gjorde det og de sa at det så rett ut, men likevel var det jo feil... jeg kan ikke i andre ansvaret for dette, mener bare at de burde sjekket det nøyere, og ikke umiddelbart bare tro på en "naiv" førstegangsfødende som sier at amminen går kjempegreit-FØR brystsprengen og de tette melkegangene kommer( og mens man er på sykehuset koser jo barnet mest med puppen..det er jo ikke så sultent der)!!! for alt det der kom samme kveld jeg var skrevet ut og det var helt grusomt....trodde jeg skulle dø. melka hopet seg bare opp, og jeg fikk ikke ut en dråpe selv ikke etter å ha masert i en time... men værst var smertene.. huff...

heldigvis var mannen min der hele tiden og hjalp så godt han kunne..

 

jeg tenker ikke mer på dette, tenker bare å være flinkere til å bruke personalet ved en senere annleding.

selve fødselen var en fantstisk fin og grusom vond opplevelse. men det gikk fort og det var bare når hodet sto i åpningen jeg tenkte at "dette er jo helt absurd vondt, det kan da ikke være riktig?!".he he.. men jeg vil ha flere barn heldivis...!!!

 

vi koser oss masse om dagene, lillegutt ruller fra rygg til mage lett nå, og også en tilfeldig gang fra mage til rygg(snudde seg etter en leke)

han er snill og rolig og smiler. vi har hatt noen runder når det gjelder navnet på gutten, trodde aldri det skulle være så vanskelig!!! vanskelig å finne navn som passer på en baby....

 

så må du også ha en fin lørdagskveld!!

vi snakkes når anledningen byr seg! klem fra lilleA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg. Huff, det hørtes ille ut med brystbetennelsen du har hatt. Alle jeg har snakket med som har opplevd det har beskrevet det som virkelig vondt. Godt at det er overstått for din del!

 

Jeg fullammer ikke lenger min lille. Måtte bare gi opp å ha nok meld (dvs utdrivningsmekanismen fungerte ikke helt som den skulle, bruker nå en nesespray som hjelper). Jeg har gitt gutten morsmelkerstatning 1-2 ganger om dagen en mnd tid nå, og han ble mye mer fornøyd etter det (endelig ordentlig mett :-) Han ruller seg også aktivt rundt på gulvet, og idag satt han noen sekunder helt av seg selv for aller første gang. Det er fantastisk å følge med på utviklingen hans.

 

Her går dagene sin gang. Den lille ligger å sover akkurat nå. Det er en deilig tid, og jeg er takknemlig for at vi i Norge har annledning til å være så lenge hjemme med barna våre. Min mann skal dog ta over de siste tre mnd...og jeg må si at jeg gruer meg allerede til det selv om jeg tenker med hodet at det er godt for oss alle tre.

 

Det høres så fint ut at du tar deg tid til å være ordentlig til stede i ammestunden. Du har helt rett...den tiden kommer jo aldri tilbake, og er ikke så lenge til at barna våre har tålmodighet og behov for å ligge lenge å bli ammet. Fint å klare å være ordentlig til stede nå.

 

Ønsker deg en god dag. Vi snakkes. Min lille våknet ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...