lilen06 Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Min sønn på snart 7 mnd greier ikke smaken/konsistensen av middag.. Har prøvd det meste til nestle, og i går laget jeg selv; poteter, gulrot og kålrot...blandet i mme, og guttungen brakk seg til han kastet opp.. Har prøvd jevnlig siden han ble 6 mnd, med flere dagers opphold..men hjelper ikke. Noen råd?? eller skal jeg la han spise grøt til han blir konfirmant?? hehe..
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Ingen råd. Men sliter med det samme. Mi jente er 8 mnd da. Og vil absolutt ikke ha middag eller brødskiver... Går i pupp, mme, grøt og frukt yoghurt...
Expat Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Neida, bare forsøk annet en stund. Ikke press mat de ikke liker på dem i begynnelsen, det gjør dem mer kompliserte enn før. Og smaken forandrer seg ofte, en uke liker de erter, den neste gulerøtter... og skal slettes ikke ha erter... Ta det som en del av underholdningen. Vi var forresten glad i Hipp sine glass.
alvefrøken Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 ah.. her er snuppa 7.5 mnd og vil KUN ha pupp :| VI har prøvd ulike sorter grøt, middager, frukt ...både på glass og hjemmelagede....hun brekker seg, spyr og gråter, så vi måtte bare gi opp en stund...
Expat Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Har man nok melk så er det mulig å fullamme til 12mnd!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Men det er vel ikke bra? Jernlageret hos ungen brytes ned fra 6 mnd. De bør få noe annet og da er grøt helt greit. Middag spiste ikke min før han var 10 mnd. Ikke stress med det. La han smake forskjellige typer grøt, brød og middag. Vil han ikke ha det så dropp det lenger enn bare noen dager. Gjerne noen uker eller en mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 sønnen min brakk seg og kastet opp den første mnd med middag, men det går over. bari gi det litt tid. jeg var veldig frustrert når han begynte å brekke seg
ettbarnsmammaen Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Har en datter på snart ni måneder som ikke er særlig glad i mat. Vi har også prøvd diverse Nestle-middager uten hell. Nussa vil IKKE ha det, og det skjønner jeg godt. Det smaker jo det samme av alle glassene, og både konsistensen og smaken er merkelig. Så prøvde vi "Mors lapskaus" fra Småfolk, og den likte hun! Har hørt at en del barn liker den fordi det er mer smak i den. Smaker som vanlig lapskaus uten salt. Vi har prøvd andre glass fra Småfolk uten hell, så her går det i lapskaus hver dag. Kan jo være verd et forsøk hos dere også? Hørte forresten at noen gir litt fruktmos sammen med middagen i starten, dersom barnet liker dette. Da blir ikke overgangen så brå.
Expat Skrevet 7. oktober 2006 #9 Skrevet 7. oktober 2006 Neida, de har funnet ut at man kan fullamme mye lenger enn før. Er man bekymret kan jo hs følge med!
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Vår likte ikke nestle, småfolk eller hjemmelaget. Kun hipp sin med skinke gikk ned i begynnelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå