Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hvor lenge sover babyn din før den våkner og vil ha mat om natten? Og hvor gammel er den?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Dattern min er 1 mnd i morgen. Hun våkner hver 3-4 time og er sulten
Mamma mia! Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Gutten min er to måneder. Legger ham i ni-tida. Da sover han til 5-6 og vil ha mat. Veldig fornøyd med det så jeg håper det blir slik ei stund! Eller at han finner på å sove enda ett par timer:)
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Jenta mi er 2 mnd og 1 uke..Hun legger seg kl 22, og sover til 4-5 tida, men i det siste har jeg gitt henne smokk istedet for mat på den tida, og det er hun fornøyd med, da sover hun gjerne til 6-7.. Men hun har lagt godt på seg hele tiden, og var 4 kg da hun ble født.. derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve det. Fikk mat om natten frem til for etpar uker siden..
Lilleh Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Snuppa er 8 mnd.. Legger henne 19.30, og da våkner hun alt fra kl 23 til kl 5.. og gjerne flere ganger innimellom her..
Karoline's*mamma Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Oi,mange som er "heldige" og har babyar som søv godt på natta. Her er det ikkje heilt slik. Har enno ikkje komt inn i godt rutine (6 veker), og ho skal ha mat kvar 2-3 time på natta!! Gleda meg virkelig til ho klara å holde seg lenger før ho vil ha mat, så har ho ein del luft i magen som gjer at ho våknar.
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Amanda: et råd uten at du har spurt om det: Vår jr hadde også mye luft og problem med å få det opp når han var så liten. For å få noen lunde sammenhengende sovn satt jeg opp i minst 1 time ved hver amming om natten for å være sikker på at all luften hadde kommet opp. Det var veldig slitsomt å holde seg våken så lenge om gangen, men til gjengjeld sov han lenger fordi han måtte ikke rape etter kort tid i egen seng.
Karoline's*mamma Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Tusen takk for råd NewMom. Prøvar faktisk på det, men er ikkje så flink til å holde meg våken så lenge, og så sovnar babyen så fort. Virka som ho har fått opp luft, sovna og så kjem lufta etter ei stund igjen. Hmm, kanskje eg skal prøve å få opp luft sjøv om ho søv, eller?
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Ja jeg satt å dunka han i rumpa leeenge etter at han sovna, og det kom til slutt. Tok det ekstra lang tid så la jeg han npå ryggen i senga vår i et par minutter og tok han opp igjen, og da kom det som oftest. Har nok holdt på å sovne mange ganger mens det stod på, men jeg begynnte å ta frem mobilen, surfe litt på wap eller spille spill for å holde meg våken. Håper det ordner seg, nattesøvnen er velidg viktig!
Karoline's*mamma Skrevet 6. oktober 2006 #10 Skrevet 6. oktober 2006 Å, då skal eg jammen prøve det i natt. Ja, nattesøvnen er viktig!! Eg er iallefall villig til å prøve det meste. Er travelt med ei som er mykje våken på natta og sstoresøster som våknar rundt 7!! Føler meg små kokko ei stund på morningen før eg får våkna til. Då satsar eg på at dette hjelper NewMom :-) Og tusen takk!
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 Min guttebass er 3 mnd og 3 uker og har hatt utrolig mange runder med forskjellige "rutiner" om natten. Alt fra å sove fra 20-06 UTEN MAT (GUUUUUUUD SOM JEG SAVNER DET!), til å våkne hver 2. time for mat. Nå i det siste (siste 2 ukene) har han sovnet rett etter mat (ikke ved puppen, det er jeg streng på!) kl 19.30 og da har han våknet for å spise kl 23.30, 02.30 og 05. Kl 07.30/08 er det morgen..... (Gjeeesp) Vi hadde en periode hvor jeg kunne gi han smokken en av gangene han våknet, men den tid er over dessverre. Nå skal han kun SPISE - ellers blir det HYLING, og kl 03.30 har ikke jeg så lang lunte....
JENTE06 / GUTT09 Skrevet 6. oktober 2006 #12 Skrevet 6. oktober 2006 Vi har det veldig likt som mamma til guttebass. Jenta vår er 4 mnd om noen dager og sovner ca. 19 hver kveld. Så våkner hun kl. 22:30-23:00, 02:00, 04:30 og 06:30. Da ligger hun å sutrer til 07:00. Her starter IKKE morgenen før kl. 07:00. Godt å se at det er flere på samme alder som plutselig har forandret sovemønsteret. Hun sov lengre økter for noen uker siden :-( Veldig slitsomt det her...
sandra84 Skrevet 7. oktober 2006 #13 Skrevet 7. oktober 2006 Poden her får 2 flasker på natta med 120 ml.. Han sovner ca mellom 19-19:30. Vi står som regel opp klokken 7 om morningen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå