Gå til innhold

Engster dere dere for E-coli bakterie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i nettavisen at enda et barn er lagt inn på sykehus

med nyresvikt og dermed mulig e-coli smitte. Denne gang i Akershus området. Tenkte på å kanskje måtte begynne å koke vannet til minsten.

Må innrømme at jeg blir litt engstelig.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bør passe litt ekstra på de små. Jeg kommer til å koke vannet i flere måneder enda. Vi også holde tassen unna spekepølser til han er 5-6 år hvis det er mulig. Jeg har mye faglig bakgrunn i dette, s tenker mye på det når jeg lager mat. Bruker ikke mye energi på det altså, men det er så innarbeidet. Stek maten godt, og ikke bruk det samme tstyret på rått og stekt.

Skrevet

Jeg koker vannet til jenta vår og kommer nok til å fortsette med det! Er nøye med steking og koking av kjøtt også...både til store og små.

Skrevet

tenker på det ja, men jeg skal koke vannet til hun er minst 1 år (vann til mme), så er jeg innflytter og bor i oslo og stoler IKKe på østlendinger når d gjelds vann: no defense.... ;O) Ellers er Alt flott her ..hihi ..;)

steker mate grundig når jeg lager til henne og fryser ned, så sjansen for at hun skal få dette er minimal enda iallefall..

Skrevet

tenker en del på det ja..men jeg bare steker maten litt for mye hehe..så er jeg rolig :P

Skrevet

Barn skal ikke ha stekt mat før de er 2 år gamle!!!!!!!!!!!!

Skrevet

jeg tenkte nå på til meg jeg da..vesla mi er bare 3 mnd :P

Skrevet

E.coli kan like gjerne finnes på grønnsaker. Kan bli kontaminert for eksempel i forbindelse med gjødsling.

Hvor for ikke stole på "østlendinger" når det kommer til vann? Vi har da vitterlig nasjonale regler for vannrensing:-) Pussige meninger her inne av og til. Giardiaepisoden var i Bergen for øvrig;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...