Gå til innhold

April: Har dere noen sanger som betyr ekstra mye for dere i forbindelse med aprilbarna?

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt rart spørsmål... Selv "fikk" Matilde en sang av ei venninne da vi hadde babyshower (som alternativ til barnedåp som vi valgte å ikke ha), som er helt nydelig. Og passer godt til Matildes vesen! Jeg får klump i halsen og tårer i øynene hver gang jeg hører den, og har omsider fått køjpt den på CD.. Den heter "Jeg vil dele min glede" og refrenget er ca sånn;

Jeg vil leve med alt det som lever

Jeg vil takke for alt jeg har fått

Jeg vil løfte mitt ansikt mot solen

Kjenne smaken av alt som er godt

Og melodien er selvsagt kjempenydelig :o)

Fortsetter under...

såå fint det var!!! har ikke noen sang på den måten, men ida sangen fra Emil er litt spesiell for oss, for den sang vi hver kveld i et halvt år før hun ble født, og hun liker den sangen... Og så sangen "du er gull verdt". Den stopper de utroligste hysteriske hyl og uroligheter i bilen.

"Du er gull verdt, du er skapt av Gud" x2

"Du er verdifull, du er ikke et null,

Du er helt unik, ingen er deg lik, du er verdifull!

Mere verdt enn GULL!!!"

Der minna du meg på noe; da jeg var gravid sang jeg og gubben (og hørte på cd) "Fly me to the moon" kjempemye (få sanger vi kan teksten på begge to, hehe, men denne er jo fiiiin også), spesielt på kveldene rundt leggetid. Da Matilde var bebis ble hun veldig rolig når vi sang denne sangen også, så det var roe-ned-sang i noen mnder...

Forresten så her sangen "vår" på en cd som heter "Du er gull verdt" som er en samlecd (dobbelcd) så den sangen kjenner jeg godt :o)

det er den cden vi har!! Den er helt super!! Fikk den til dåpen. Var i byn i går og kjøpte den til dattera til et vennepar av oss som døpes i helga. ;) Er sangen deres der og?? HAr jeg gått glipp av noe??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...