Gå til innhold

har dere begynt å pakke sykehusbagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva må jeg ha med?

Dette er det jeg "vet":

2 store joggebukser

2 store t-skjorter

1 genser

ammebh

3 truser

2 par sokker

mobillader

2 engangskameraer + digitalkameraet.. :)

gro nylander-mamma for første gang- boka

slippers

reise-hårføner.. (?) eh.. jaja.

papirene mine

hårbørste, shampo,balsam, såpe, deo, tannkrem+børste, hårstrikker, mascara, sminkefjerner, lypsyl,ammeinnlegg, hudkrem

bind? eller får man det?

dere som har gjort dette før, noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok til å ta med vanlige gode truser, samt kjøpe noen engangstruser. Regner med at vi får det på sykehuset, men greit å ha i tilfelle.

Bind får man vel stort sett på sykehuset, men jeg har tenkt å ha med noen jeg også. Blir vel tykke nattbind, samt noen nettingbind tenker jeg.

Blir to joggebukser på meg også. Vet ikke hvordan sykehusklærne er, men de jeg har besøkt på sykehuset har stort sett brukt både buksene og trøyene de får utlevert. Er tynne, og det er sikkert greit siden det er så varmt på rommene. Hehe, men de er jo hvite da.. ser for meg at jeg lekker i det svigers kommer ;)

Skrevet

Har ikke begynt å pakke... Må først kjøpe meg en bag! :-D

Tror jeg vil ta med meg litt fler truser tilfelle det blør igjennom, også egne bind tilfelle det er noen gnagete monsterbind på sykehuset... Men hvis man har med seg mann eller noen andre kan de jo alltids få sånne gøyale oppgaver som å hente ting hjemme og å handle på butikken... :-D

Skrevet

å nei... har ikke kommet så langt enda...men håper jeg tar meg sammen til å pakke den neste mnd :)

Skrevet

Litt VEL tidlig kanskje? ;) Pakker vel ned kosedressen og undertøy 1 uke i forveien. Resten tar jeg den dagen vi må reise.

Ser ut som du har fått med det meste på lista di.

Aner rett og slett ikke angående bind, husker ikke fra sist.

Skrevet

Tror ikke du trenger å tenke på hverken bind eller vanlige truser til annet enn hjemreisen.

Du får digre "bleier" på sykehuset og tro meg, de trenger du de dagene du er der - du blør masse, mye mer enn under en mens.

De hadde også nettingtruser som passer til disse - vanlige truser kan du glemme til disse digre greiene.

De har vanlige bind også hvis du skulle glemme det til hjemturen.

Ellers vil jeg ta med babytøy til hjemreisen, håndpumpen min( hvis melken kommer like tregt som sist er det greit å pumpe for å få den igang) ren god nattkjole med jakke å ha over til når jeg skal stå oppe om natta og skifte bleier, samt vannflaske (greit å slippe å gå på gangen og hente hele tiden) og til dere som skal føde vanlig vil jeg anbefale å ta med musikk og sportsdrikk.

Husk at far som regel ikke får mat på sykehuset - og hvis fødselen drar ut kan det være greit med noe for ham å spise, så han slipper å gå fra deg for å gå i kantina og kjøpe noe.

Har ikke begynt å tenke på bagen selv enda - det er jo iallefall 8 uker til det blir baby :-)

Skrevet

Har ikke begynt å pakke enda,men skal nok pakke når november kommer.

Førstemann kom to uker før termin,så å satse på å pakke en uke før termin gjør jeg ikke:-)

Orket liksom ikke så mye da jeg måtte reise på føden sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...