Gå til innhold

Spontanabort

Nettnett

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Her er jeg, fikk idag beskjed om komplett spontanabort.

Litt trist og lei selv om svangerskapet ikke var planlagt begynte vi å glede oss til babyen. Var kun 6 uker på vei, men det gjør ikke noe mindre vondt av den grunn:(

Hvor lenge kan man forvente å blø?

Har blødd siden igår morges og hadde håpet på litt mindre da jeg går rett på jobbehelg...

Hvordan reagerer dere? Veksler mellom fornuften og fortvilelsen. Prøver å tenke at det antagelig var noe galt med embryoet siden jeg mistet det, men sørger over at babyen ikke får vokse opp..

Klem

Fortsetter under...

Uff, så leit for deg og kjæresten din!!

Det tar vel sånn ca 5 minutter å venne seg til tanken på å skulle få et barn,,

Har ikke hatt SA selv, bare to MA.. Tror blødningene er veldig varierende.

Det psykiske er også tøft. Nå er det ni uker siden min og jeg begynner faktisk å føle meg som mitt gamle jeg. Trener masse og er stort sett glad selv om den lille klumpen i magen ikke er helt borte. Tipper du er deg selv igjen etter 4-8 uker.

Det som var litt tøft synes jeg var at selv om mannen min var veldig lei seg og forståelsesfull da vi mistet gikk det så mye fortere over for ham. han var liksom ferdig med hele greia etter en ukes tid. For meg bare varte og varte det. Kan fortsatt bli veldig lei meg. Da er det godt å ha noen andre å snakke med. Om det er moren din, en søster, venninner eller oss her på nettet :)

Det går nok bra. Tenk at nå er du en erfaring rikere!!

Beste hilsener Nynne78

hei Nettnett - trist å høre at du mistet babyen. Jeg mistet og da jeg var 6 uker på vei. Jeg blødde i ca en uke etter SA - nesten som en vanlig mens. Jeg dro og rett på jobb - det gikk ganske bra, men fikk en reaksjon etter noen uker - det var da jeg begynte å skrive her og føler at det har hjulpet masse. Tenker fortsatt på det - det var i neste uke vi hadde tenkt å begynne å fortelle folk at vi skulle har barn... Etter å ha vært her inne en stund har jeg intrykk av at det reaksjonene varierer en del fra person til person, både psykisk og fysisk. Gi deg selv litt tid til å være lei deg og del tankene dine med noen. Med tiden blir det lettere... lykke til videre Nettnett...

Klem

Eg har mista 2 gonger, første gong i 11. veke, andre gong var eg 6+3. Sist blødde eg mykje berre den dagen det gjekk gale, deretter som på slutten av mensen, trur det varte ca ei veke.

Første gongen var det kjempetøft - også fordi eg var aleine i utlandet da det skjedde, pluss at ein har mykje meir svangerskapshormon så seint. Andre gongen greidde eg å legge det bak meg mykje fortare, men du må rekne med at det tar litt tid. Det er normalt å sørge.

Det er kanskje brutalt, men eg tenkjer at skal det først gå gale, er det betre at det går gale tidleg. Det var ikkje moro å miste etter 11 veker, og eg måtte også ha utskraping. Når slikt skjer, er det kroppen som ryddar opp sjølv, og det betyr jo at embryoet ikkje utvikla seg som det skulle. I mitt tilfelle var det tom plommesekk (BO) første gongen.

Ta vare på deg sjølv og ta deg tid til å sørge. Forhåpentlegvis går det fleire tog. Lykke til vidare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...