Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er bare 17 år og er gravid i 17 uke, er samboer med faren og vi har vært sammen i 2 år. Han er ferdigutdannet maskinist og har fast jobb på sjøen. 5 uker på og 5 uker av. Jeg måtte avbryte skolegangen, 2 året på videregående. Skal ha i mars og ble enig med rektor at det ikke var vits i at jeg sklle gå skole i år for jeg måtte avbryte skole året ettr jul og likevell ta oppigjen det halvåret jeg hadde går neste semester. Så det ville ikke vært vits, derfor lurer jeg nå på om jeg har rett på noe dagpenger eller noen støtte siden jeg måtte avbryte skolegangen? har ikke jobbet før. hvem skal jeg snakke med? osv? Værsåsnild å svar!
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Det er litt sånn at når du bor sammen med og venter barn med en mann som er i arbeid, så må han nok forsørge deg også. Dere er jo sammen om dette. Men når du kommer til uke 26 kan du søke på engangsstønad som du har krav på. Den er på 34.000 kr og det hjelper jo litt til innkjøp av utstyr osv.... Men du...hva med å kontakte arbeidskontoret? Kan jo hende de har noe du kan gjøre på, og tjene egne penger en stund fremover? kan jo hende du har krav på litt dagpenger også... Ta en tur dit, da vel! Jeg fikk også barn da jeg var 17 år, og måtte avbryte skolen. Det tok jeg igjen når jenta mi var passert året, og har etterhvert også fått en høyere utdanning. Det er fullt mulig :-) Masse lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå