Venter nr 2 i desember 2009 Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Har akkurat vært hos fysioterapuat som sa jeg har bekkenløsning. ÆSJ! Foreløpig er jeg ikke dårlig nok til å få dekket behandlingen, så jeg må ut med 200 kr to ganger i uken. Ble ikke sykemeldt ennå, må se om behandling virker. Har ganske vondt for å sitte, så det blir laaaaaaange dager på jobb fremover. Er bare i uke 18 så dette var noe herk. Måtte bare få dette ut. Noen andre i samme situasjon..?
1 høne i haneflokken-født Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 trodde at dersom man hadde fått konstatert bekkenløsning av lege, fikk man dekket dette uansett jeg
Venter nr 2 i desember 2009 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2006 Du får dekket det hvis du har store gangvansker. Fysioterapauten min sa det har ikke du, så da er det bare å betale. Mitt største problem er jo å sitte. Det er vondt å gå, men tydeligvis ikke vondt nok.... Men får håpe behandlingen hjelper :-)
JANNE-F Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 jeg er i min 14uke og har fått konstantert bekkenløsning, og jeg klarer meg enda ganske fint egentlig, og min fysioterapaut sa at jeg ikke skulle betale noe for trygdekontoret dekket alt så lenge akkurat denne diagnosen var stilt, du vet at du også har krav på gratis behandling 6mnd etter fødsel vist det skulle være behov for det.
rødhette* Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Det stemmer som det ble skrevet over her: Det må stå bekkenløsning med gangvansker for at man skal ha krav på gratis behandling. Jeg var hos fysioterapeut to ganger, med to uker mellom. Jeg betale 180 kr hver gang, hadde fått henvisning der det stod Bekkenløsning? Etter 2. gang fikk jeg beskjed om å skaffe meg ny henvisning der det stod med gangvansker, sånn at jeg fikk gratis videre. Har ikke vært hos henne på senteret mer, men er nå med på bassengtrening med henne én gang i uken. Hun sa at hvis jeg trenger behandling etter fødsel også, må jeg få en ny henvisning, for at jeg skal få fortsette gratis. Syntes det hørtes merkelig ut, men skulle jeg ha behov for det vet jeg at legen skriver det for meg iallfall.
Lille blå fugl Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg fikk konstatert bekkenløsning i uke 17 og har vært 50 % sykemeldt siden... går til manuell terapeut! Dette med om du får dekket behandlingen eller ikke er forskjellig fra klinikk til klinikk. Noen har en avtale med trygdekontoret om at bare de med gangvansker får dekket behandling, mens andre har avtale om at all behandling dekkes i forbindelse med bekkenløsning.... Jeg var innom en plass og de sa at jeg burde prøve en annen plass siden de dekker all behandling i forbindelse med bekkenløsning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå