Gå til innhold

Betydningen av glod blodsirkulasjon i livmoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter,

akupunktøren min mente jeg hadde for dårlig blodtilstrømming i livmoren etter at jeg hadde beskrevet mensen/blødningene mine til han (på hans oppfordring!!:o)).

Vi vet jo at god blodgjennomstrømming er viktig, så jeg tenkte jeg skulle sette opp nooen punkt som forbedrer sirkulasjonen. Har dere flere tips tar jeg imot med stor takk!!

- varmeflaske på magen i lutealfasen. NB, ikke for varm!

- dispril tidlig i lutealfasen (litt skummelt synes jeg da..)

- Gå normal gange 20-30 minutt hver dag

- Yoga (sistnevnte er jeg veldig fan av!!)

Denne yogaøvelsen er kanonbra for blodsirkulasjonen i underlivet, samt er veldig bra for vårt mentale sinn (frigjør spenninger):

Sett deg med korsryggen inntil en vegg og kjenn at ryggsøylen din er helt strukket.

Hold rundt fotsålene og press de sammen mens du tipper knærne ut til siden. Åpne fotsålen etter hvert.

Pust helt normalt. For hver gang du puster ut, kjenner du at skuldrene senkes, og du får ro i kroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glod :-) *småflau*

Det går litt fort i svingene:-)

Skrevet

Ja yoga er jammen godt, føler seg faktisk veldig bra etterpå. Jeg tok det en del tidligere men min venninne som jeg gikk ilag med vart selvfølgelig gravid og sluttet så da vart det ikke med meg eller.. Har også begynt å sitte med en pute på magen når jeg sitter i sofaen, for jeg fikk beskjed med min akupunktør at jeg sikkert hadde for lav temperatur i livmoren, og at det ikke var mye som skulle til for at egget da ikke vil feste seg. Rart det her med disse kroppene våres.

Skrevet

Jeg har vel da et kjempe flott tips som kanskje da kan være noe... Rart at jeg ikke har nevnt det før, men slik er nå det da.

Jeg var mye plaget med sterke mensensmerter for en stund tilbake. Jeg gikk på kurs for å bli aut. Shape Massage terapeut og da sa selve kursholderen at Shape Massage på magen kunne være noe for meg. Og jammen hadde han ikke rett i det. Smertene forsvant og de klumpene jeg alltid fikk når TR var besøk ble betydelige mindre. Så det er min anbefalning. Pluss at behandlingen har en slankende effekt og det er vel heller ikke negativt. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...