Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Trodde jeg trygt kunne gi havregrøt med ris og hvete fra 4 mnd jeg. Kan jeg ikke det altså? Hva annet kan man gi da enn maisgrøt?
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Kan gi risgrøt også. Ellers har hipp en risgrøt med banan og fersken. Trodde også man kunne gi det, så jeg ga han havregrøt et par dager før jeg så at det var gluten i det. Nå er det en del allergi i vår familie defor kuttet jeg det ut, men så ikke ut som han reagerte på det.
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Du kan god gi h*n den grøten. Er det pga av gluten du tviler? Gluten skal introduseres gradvis i kostholdet til de små. Og vet å gi h*n smaksprøver og sakte men sikkert gi h*n mer og mer grøt med gluten så venner du magen på gluten på en grei måte. Det finnes mange sorter grøt, og så vidt jeg har sett så er det gluten i de som skal blandes med vann og ikke i de som skal blandes med mm/mme. Er det glutenallergi i din nærmeste familie kan det være lurt å være enda mer forsiktig, og gjøre det enda mer langsomt enn hva du hadde gjort ellers.
Lilleh Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Men kan man gi gluten fra før 6 mnd da? Trodde det burde drøyes til etter dette, og det er derfor 4 mnd grøtene er uten gluten....
lifa og Eline Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Man bør vente med glutenholdige grøter til 6 mnd. har noe med at tarmene ikke er modne for gluten før 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå