Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Jenta mi smeller hodet i gulv vinduer dører og sengekant i fullt raseri bare plutselig hun har noen skikkelige raseriutbrudd hun er 18 mnd og enda ikke begynt å gå vi har gitt opp gåtrening for hun blånekter slenger seg bare på gulvet hun har store blåmerker i panna etter all dunkingen vet ikke hva jeg skal gjøre hilsen fortvilet mamma til Henriette
prinsessetamtam Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Uff ja, den dunkinga...Min sønn på 19 mnd hadde en lang periode hvor han dunket hodet sitt i hva som helst(til og med asfalt) hvis han ikke fikk vilja si eller bare var sur.Han fikk også stygge blåmerker og skrubbsår i panna. Det som hjalp var å være veeeldig konsekvent på å ikke gi NOE oppmerksomhet når barnet gjør dette. Snu deg bort! Gå i et annet rom, heng opp vaska, gjør hva som helst, men IKKE se på henne eller snakk til henne.Dersom blåmerkene er altfor stygge eller du ser at hun virkelig tar i når hun gjør dette, bør du rett og slett ta på henne en hjelm.Sønnen min ga seg til slutt, hender han prøver seg en sjelden gang nå for å teste ut grenser, men gir seg med en gang fordi jeg snur meg bort fra han. Når det gjelder gåing, er det ikke unormalt at hun fortsatt ikke går, selv om hun jo er sen.Kjenner til et par stykker selv som ikke gikk før 18-19 mnd alder.Men er du bekymret, så oppsøk helsestasjonen og få en henvisning til barnefysioterapeut, som er gratis, så kan det sjekkes i hoftene at alt er som det skal.
Tinemoren Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Min på 14 mnd holdt på med det der en periode også. Vi gjorde som hun over her skrev, overså det totalt. Han gav seg faktisk ganske fort.
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 min sluttet med denne hodedunkingen når han fikk kontroll på gåingen sin. Nå har han fått andre interesser i form av å bevege seg rundt å rote... når han blir sint så er det hylskriking.... leeeeenge.... uten noe dunking lenger... vokser det av seg kanskje???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå