miren med spiren og lillegutt Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Jeg er ny her på forumet, og har en ting jeg lurer på. Vi har akkurat begynt prosjektet "bli gravid", og det er nå 8 dager siden eggløsningen. Mens jeg venter på å kunne ta en test så har jeg opplevd to situasjoner der det har vært naturlig for meg å drikke alkohol tidligere; god middag sammen med venner i helga, og middag i forbindelse med kurs på jobben. Jeg drikker ikke mye vanligvis, 1-2 glass rødvin, men har ikke lyst til å drikke dersom det skulle vise seg at jeg faktisk er gravid. Hvordan har andre forholdt seg til dette? Vi har ikke lyst å fortelle alle at vi prøver å bli gravide heller, så hvordan bortforklare hvorfor jeg ikke vil ha et glass vin? Enn om vi må prøve i lange tider før det klaffer??? Hmm... ikke tenkt på dette før.
*panama* med to søte små Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg holder meg unna uten å si noen ting;o) Ingen som har fattet mistanke så langt;o) Må ta med at det er ikke ofte jeg er ute heller da...
attpåklatt!! Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Tror ikke det betyr så mye med et par glass helt til å begynne med... spiren er avskilt kroppen din foreløpig.. tror eg da. Begge mine to var med på fest før ikm...... he he. Ja, det høres rart ut når en sier det sånn.."med på fest" *ler av meg selv*
*panama* med to søte små Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Nei,jeg tror heller ikke at det er farlig..Ikke så små mengder..;o) Så sånn sett har det nok ikke noe å si..
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 står et innlegg fra en stund tilbake her om at fosteret nærer på det gule fyllet i eggstokkene?!? de seks første ukene mens morkaka bygges. Det vil da si at du i teorien kan nye alkohol frem til du får en positiv test. Når dere er prøvere så vet du jo dette med en gang du skulle hatt mensen Da er det jo ikke for sent. Velkommen til forumet foresten. Og lykke til med prøvingen
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er i samme situasjon og jeg tar meg en øl eller litt vin hvis det passer sånn og jeg har lyst på... Det kan jo ta tid å bli gravid og jeg vil ikke at alt skal stoppe opp fordet. For meg blir det bare stress hvis jeg gjør det. Men det er jo veldig forskjellig hva som passer fra person til person:) Bare si du ikke har lyst på, ellers går det jo ann å skylde på hodepine... eller så kan du jo stille opp å kjøre. Det er jo en fin unnskyldning:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå