Arb.ledig husmor Skrevet 6. oktober 2006 #1 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Jeg er en jente på 26 år som for 16 dager siden fødte en herlig jente. Hun ble født 4uker for tidlig, og jeg fikk ikke tid til å forberede sykehuset på angsten min. Hadde en plan om å sette meg ned å skrive ned ønskene mine for fødsel og barseltid, men da alt skjedde så fort ble ikke dette gjort. Samboeren min visste ønskene mine, og var med meg hele tiden fra jeg kom inn på sykehuset til vi reiste hjem. Fødselen min var over i løpet av ett skift av personale, så det jeg skriver her vil være litt spesielt, men håper likevel det kan hjelpe dere litt... Jeg kom inn på sykehuset, og riene kom og gikk, kom og gikk.. Fikk bånd rundt magen som skulle måle pulsen t babyen og hvor kraftige riene mine var... Jeg kjente kraftige rier, men fikk bare beskjed av jordmor at det kun var kynnere, så dette ville ta tid... Da fikk eg panikkangst, falt sammen på senga i ett gråteanfall, og sa at jeg ikke ville hjem... Samboer ytret også dette ønsket frem, og fikk da bekreftet at jeg ikke ble sendt hjem igjen... Etter en halv time m disse båndene rundt magen, ble åpningen min målt. Den var 3 cm stor, og jordmor innså at det var rier jeg hadde og ikke kynnere.. Da var det å finne en fødestue, og komme meg inn der. Jeg fikk rom m badekar, og der satt jeg meg godt til rette... Samboer var med hele veien...men han fikk gå ut i bilen å hente div ting og ta seg en røyk i 5 minutter mens jeg var i badekaret... Merket knapt han va vekke. Han kom tilbake, og jeg var i karet i 45 min.. Hadde da en åpning på 8 cm. Jordmor som fulgte meg under fødsel va flink, og sa alt ho gjorde, og snakka m meg hele tiden. Samboer snakka m jordmor om mine ønsker, og ble så godt som mulig gjennomført. I tida etter fødsel kom det hele tiden inn jordmødre/sykepleiere inn og hørte hvordan jeg hadde det, og ting gikk bra. Da jeg slite m sosial angst, hadde jeg et øsnke at om at så få som mulig kom inn til meg, og dette fikk jeg oppfylt :-). Så ytr deres ønsker så fort som dere kommer inn på sykehuset, eller be den dere har med dere om å si ifra til jordmor/sykepleier! Det hjalp for oss.. Håper dere vil få en like bra fødsel som jeg... Ps: Kan nevne at fødselen varte i 4,5 timer fra vannet gikk til Serina var ute... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6583606-til-dere-med-angst-for-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå