Gå til innhold

Et lite tips for å kjenne liv=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet ikke jeg om det funker på alle.. Men hos meg så våkner jenta=)

For noen dager siden så skulle jeg ta en dusj før ul. Jeg var ganske trøtt så jeg la meg tilbake i boblekaret og bare lot dusjen renne på magen. Tenkte ikke over hvor jeg hadde dusjen egentlig..

Men plutselig så kjente jeg liv ja! Hun beveget seg masse=)

I dag gjorde jeg det samme for å se om det hadde en sammenheng. Og det hadde det!! Hun sparka såpass at jeg så handa mi "hoppe" på magen=) Har ikke kjent henne så kraftig før!

Ikke hadde jeg varmt vann heller, men sånn passe. Syns det er litt pussig, men utrolig koselig..

Ha en fortsatt fin fredag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, sååå koselig dah;) skal jeg prøve på jeg også:)

takk for tipset....

ha en fin kveld..

klem fra,

Skrevet

oplleves sikkert som litt varm god massasje for babyen.. må prøve i kveld ;)

Skrevet

Hmmm. Ikke for å lage skår i gleden deres, men jeg ser for meg en liten baby som blir forstyrret av de verste trommelydene i manns minne...he he.

Kanskje ikke behagelig siden det blir så voldsom aktivitet?

Men sikkert morsomt for mamma.

Skrevet

Hørselen til Vibekes baby er vel ikke ferdig utviklet enda, så jeg tror neppe det var lyden som "plaget" henne. Hun er iallefall to,tre uker etter meg, og hørselen til min er akkurat ferdigutviklet.

Skrevet

Ok. Bare så det for meg...he he.

Kanskje det er deilig massasje likevel, da.

Skrevet

Vibeke26:

Hvor langt er du på vei? Hadde vært kjekt med den beskrivelse på hvordan de aller første livstegnene kjennes ut. Hvor ofte og hvor lenge/mye? :) Jeg venter spent!

Skrevet

Hallo igjen ja.. Til den ene anonyme: babyen min hører ikke før november den=) Så det er ikke det..

Mi tesoro: Jeg er nå i uke 19.. 18+3 om jeg ikke tar helt feil=) Jeg er annengangs, om det har noe å si..

Det kan godt gå halve dagen uten at jeg kjenner liv. Jeg må liksom sitte eller være i ro for å kjenne. Hun sparka nå nettopp og jeg skvetter hver gang=)

Skrevet

Så kjekt :)

Sparker hun mange ganger etterhverandre? Jeg kjenner noe, men er usikker på hva det er. Kjennes nesten ut som leamus, og de kommer så ofte. Kan være som du sier, at det går nesten hele dagen uten at jeg kjenner noe, men når jeg kjenner noe så er det veldig ofte, kanskje 1-2 ganger hvert sekund! Så varer det kanskje i 10 sekund eller noe...

Skrevet

Jeg kjenner kraftige dunk. Kommer sjeldent flere ganger etter hverandre. Det kjennes litt ut som kraftig fiskesprell.. hehe.. litt vanskelig å forklare..

I dag kjente jeg det uten å kjenne etter.. juhuu.. hehehe..

Skrevet

Jeg er 20 uker + 1 dag på vei (1.gangs). Kjenner ikke noe bevegelse på dagtid. Når jeg legger meg om kveldene prøver jeg å kjenne, kjenner som regel ikke noe til å begynne med. Men når jeg akkurat holder på å sovne - da er det liv i leiren da!!!

Kjennes nesten ut som en fiske-hale som slar mot magen min. Er sikker på at hvis samboeren legger hånden oppå magen min, så vil han også kjenne det! Har ikke prøvd ennå, for han har ikke vært hjemme.

Skrevet

så gøy!! :)

forrige graviditet kjente jeg veldig godt liv dersom jeg drakk noe iskaldt, godt å få en bekrftelse på at det virkelig er liv der nede i magen av og til. :)

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...