Gå til innhold

Samboeren engasjerer seg lite:(( Noen andre som meg??

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har det som meg?

Er 7+1 i dag, har visst om graviditeten siden jeg var 4 uker på vei. Problemet er bare at jeg føler meg så utrolig alene om det. Samboeren min ble kjempeglad da jeg fortalte at han skulle bli pappa, og han sa det liksom til alle (ganske risky, men han gjorde det). Men det var det. Jeg har vært til legen og fått mange brosjyrer og bøker om svangerskap og babyer, jeg henger mye på nettet og leser om utviklingen av barnet vårt. men han virker overhodet ikke interessert i det. han sa rett ut at han ikke orker å lese om det, han så for det meste frem til at ungen kom ut. jeg har også slitt med aggresjon som i følge av hormoner, blir lett lei meg og har hatt en del problemer med treg mage og luftsmerter. jeg skulle ønske at han kunne vist meg litt mer hensyn og forståelse, istedet kjefter han på meg og sier jeg må slutte å være så hissig. jeg tror mesteparten av min aggresjon kommer av at jeg føler meg misforstått og ensom.

er det slik at menn ofte har problemer med å forstå at graviditeten ikke bare gjelder kvinnen???

Fortsetter under...

Det der tror jeg er ganske vanlig... Min mann var også helt i ekstase til å begynne med, mens nå vil han helst ikke snakke om det engang. Men han har heldigvis forståelse for den økte hissigheten min... Og andre symptomer.

Det er vel ikke så lett for menn å relatere seg til noe som skjer i magene våre... De har jo liten del i det som skjer i denne fasen.

Jeg har tenkt å kjøpe en av disse "jeg skal bli pappa" (eller hva de nå heter) bøkene, som er ment for at menn skal lese. Kanskje det står noe der vi kvinner ikke er så gode til å forklare mennene våre. Det var en bok som skulle være nyttig, men samidig morsom, kjedelig at jeg ikke husker tittelen...

Hei! Jeg vet ikke om dette hjelper det å høre, men jeg tror det blir bedre når magen begynner å vokse og babyen begynner å kjennes fra utsiden. Først da kan samboeren din kjenne den lille. Kanskje det er litt fjernt for han. Han merker jo ingenting nå så han klarer kanskje ikke sette seg inn i dit situasjon.

Jeg var veldig redd for at min mann skulle bli litt likegyldig til dette svangerskapet, men han er snill og god. Men vi snakker mye. jeg forteller han når jeg har en dårlig dag, vondt i ryggen og han forstår iallfall så later han som. Så det beste rådet jeg kan gi deg er å snakke med han. Si hva som er bra for deg og du har noen spesielle behov o.l. Det med bøker og sånn er kanskje en litt mere jente greie. Jeg sier ikke at alle gutter er sånn, men jeg tror kanskje ikke at det er uvanlig. Min man tror jeg ikke kommer til å lese en eneste setning. men hvis det er noe jeg vil han skal vite så leser jeg det for han :) Han har ikke noe valg, skal høre :)

Jeg håper det kommer til å gå bedre med deg. Og husk at det er sikkert litt skummelt for samboeren din også. Spesielt hvis det er hans første svangerskap. Men snakk med han du. Sett deg ned og si at dette trenger du. Lykke til!

Vet du, jeg tror faktisk det er vldig vanlig at menn ikke er så engasjert i graviditeten. Å kjefte synes jeg var litt drøyt, men ellers kjenner meg igjen fra da nr 1 var underveis, da følte jeg at han nesten var redd for at jeg skulle overdrive og dermed så tok jeg meg alltid sammen og prøvde å være mest mulig vanlig. Følte også at det skortet på interessen og omsorgen i forhold til hvordan mine forventinger var. Det skjedde en helomvending da gutten var født, han er verdens beste pappa! :-) Og blitt mer omsorgsfull i de andre svangerskapene mine faktisk...!

Hei!!

Skulle tro du skrev om min samboer... Vi har en gutt fra før (16 mnd), og min samboer var dessverre ikke så interessert i svangerskapet underveis. Men han er VERDENS BESTE PAPPA nå!!! Det kommer nok. Gutta får ikke samme forhold til babyen som oss før den endelig er ute! Nå er jeg gravid igjen (7 uker) og nå har jeg et litt mere avslppet forhold til hans engasjement..

Et tips er; sist jeg var gravid sendte jeg det som står skrevet på barnimagen.com om hver uke i svangerskapet til han på mail, og så sjekket jeg litt når vi kom hjem om han hadde lest det... Det funka..

Lykke til med med babyen og samboeren!

Annonse

Jeg har føler meg veldig heldig her.. Samboern min er veeeeeldig hoppende glad, tenker på det nesten hele tiden.. Sender fine meldinger til meg om dagene og ringer alltid på tur hjem fra jobb for å høre hvordan det går. Er jo veldig tidlig enda, så det kan hende det dabber av litt... men denne spiren er så elsket og ønsket

Så flott for deg trine! Men nødvendig å skrive det til dem som er lei seg pga manglende oppmerksomhet fra sine kjære?

Håper ikke du blir sur altså, bare synes det var litt unødvendig. Men bra at samboeren din er så opptatt av det! Nyt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...