Traveltobarnsmor! Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Problemet er at sambo har to uker igjen av fedrekvoten, men har akkurat begynt i ny jobb. må han ta resten når eg er ferdig( om 4 uker) eller kan han ta det litt senere.rundt jul f. eks??? Noen som har sjekket?
-carina- Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Tror at man må ta ut permisjonen innen to år etter fødsel... Ellers ingen regel for når man må ta ut... Men dette er noe jeg bare TROR, sjekk det med Trygdekontoret, du! )
Mersa og gutta <3 Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Han må ta det i forbindelse med din permisjon, altså senest med en gang du er ferdig. Sånn har jeg forstått disse reglene, men ring til trygdekontoret og hør for er ikke helt lett å forstå alle reglene!
Madamina Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Permisjonen må være sammenhengende. Så enten midt i din permisjon eller rett etter
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Regelen er er all permisjon skal være sammenhengende, men jeg vet om arbeidsgivere som skriver under at en har permisjonen sammenhengende, men velger å la pappaen ta den senere. Dette er vel egentlig ikke lov, men så lenge det er greit for begge parter er det jo egentlig ikke noe problem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå