Gå til innhold

April: leker i stua

Anbefalte innlegg

har der mange leker i stua? Her har det samlet seg litt for mange nå.. Snuppa sover i kjelleren, så må nesten ha leker her som vi er... Har to kasser fylt til randen nå, mest småting som dekker hele stuegulvet når kvelden nærmer seg.. Stua er stor (35-40 kvm) så det blir litt å plukke opp, ja... Skal halvere mengden NÅ! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6583111-april-leker-i-stua/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en del leker i stuen ja ettersom hun har rommet i 3 etg og stuen som vi pleier å sitte i er i 2 etg. Her står det ett lekekjøkken, en liten soffa, gynge hest,bobycar, en lære gå vogn, dukkevogn og en del andre leker.

Så det blir litt å rydde opp på kvelden når hun har lagt seg.

Her har vi lekene kun i stua (og noen på badet), har kurvkasser nederst i bokhylla. Plutselig fant jeg ut at 4 av 5 av kassene er leker 8o/ Men det er mest pga sortering; en til duplo, en til kosedyr, en til treleker og en til plast/diverse. Akkurat nå ligger hele puslematten på 18 deler utover (har puslet den sammen 2 ganger før id ag, nå gidder jeg ikke mer), flygåbilen står borte ved peisen, tregåvogna/dukkevogna står noenlunde på plass (wow), bøkene ligger over HELE stua (like stor som din, synne)... Og jeg har faktisk ryddet 2 ganger før i dag (må liksom rydde litt på morran + når hun sover sånn at jeg kan slappe av med god samvittighet). Har forresten sortert ut de mest babyete lekene (biteleker og rangler) - de står på rommet hennes i en kurv... Jaiks - og hun er bare halvannet år? Hvbordan skal dette ende????

Å det er jammen godt det ikke bare er meg som har født en rotpurke....hun er helt kronisk til å rote...Men jeg må vel inrømme at hun har noe å slekte på *knis*. Så jeg går å rydder hele dagen føler jeg....jammen godt å ha lekegrinda enda slik at jeg bare kan hive alt oppi der....

Uff ja, har mange leker i stua. To overfylte ikea bokser (sånne på hjul) , samt en benk med oppbevaringsplass under. Også selvfølgelig de store lekene som ikke får plass oppi der, bil med henger, sirkelbane med baller osv...

På den annen side er vi jo mest i stua, så kjekt å ha lekene her vi er.

Annonse

Hadde lekene i stua med førstemann, men etter at han fikk rom i 2 etg. (altså ved stue og kjøkken) har vi flyttet alle lekene inn til ham så da kan de leke der inne og stua er fri for leker! Deilig!!! ;o)

Vi har nettopp hatt en skikkelig opprydning i lekene til Sondre, så nå har han Fisher Price-garasjen i stuen + en kurv med biler, en puttekasse med klosser til og noen bamser i. Resten har han på rommet sitt. Har bl.a. satt lekekjøkkenet på rommet hans nå. En del av lekene, og særlig favorittbøkene, blir dradd inn i stuen i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...