**synne** Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hvordan har dere sikret peisen hos dere? Vi har ingenting. Men bruker den nesten aldri heller, men snuppa er stadig borte og plukker på den -flere ganger til dagen. Blir jo kullsvart på hendene, klærne og hvite veggene.... Er så lei nå! Noen som vet hvo rman får kjøpt noe å sette foran eller montere på den, sånnt gitter eller lignende? Er jo SÅ stas å klatre oppå platået foran luken... Er en ganske stor peis...
~chess~ Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Det finnes grinder som kan brukes som lekegrind og som beskytter foran peis/vedovn. Men jeg vet ikke hvor du kjøper de. Mannen min har snekret et slags gjerde rundt vedovnen vår. Funker kjempebra og er veldig billig å lage.
**synne** Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2006 lurt! Kanskje det er det som skal til.. Er så lei av å si nei og flytte på henne hele tiden nå.. Skal lufte forslaget for ham i kveld! Takk skal du ha!
Fjerdemann på vei Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Vi kjøpte et aluminiumsgjerde som er beregnet for beskyttelse rundt ovnen. Den fåes kjøpt på de fleste butikker som selger ovner og brensel. (Større butikker,da) Den er ganske dyr (1250 tror jeg vi betalte) men er skikkelig stabil og god. Den består av fem deler, som du kan bøye til den vinkelen du vil, og den miderste delen har port, slik at du kan åpne opp for å komme inn til ovnen. Vi er alle fll veldig fornøyd med den. Den kommer fra babydan tror jeg.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Babydan har en flott løsning, ja! Vi kjøpte lekegrinda: http://www.babydan.com/page32.aspx?recordid32=113 og har slått den ut så den står rundt ovnen. Det følger med veggfester. Det vi hittil har brukt den til er sikring foran ovnen, trappegrind på besøk, grind for å sikre utgangen til verandaen. I tillegg kan den da brukes til lekegrind for de som bruker det. Her i byen var den dyr - tror vi måtte ut med nesten 1800 kroner, men det er jammen verdt det! Vi har ovnen så midt i stua, så selv om Martine vet at den er varm er det fort gjort å løpe forbi og falle, eller at noen leker kommer borti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå