Gå til innhold

da blir det dyrere bhg plasser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere har vel hørt om inflasjon? Og politiske løfter må man alltid ta med en klype salt....

Spør dere meg så burde det vært satset på utbygging av antall plasser før innføringen av makspris. Årets statsbudsjett er også dessverre for lite for sent for barnehagedekningen i dette landet.

Vel, vel, man merker ikke mye til det da. Min kommune har heldigvis gjort som regjeringa ønsket, nemlig bygget barnehager i fleng for å få full dekning. Og det har de greid. Heldigvis! Tenk, for 16 år siden kostet en barnehageplass 5-6000 kr for ett barn! Da hadde ikkje jeg hatt råd til barnehage.

Personlig synes jeg det er sutrete å klage over denne økningen. Det viktige er at alle som vil har mulighet til å sende barna i barnehagen til en grei pris. Alle spørreundersøkelser jeg har sett sier at foreldre er mye mer opptatt av at det bygges nok plasser enn maksprisen. Jeg synes det er utrolig bra det som har skjedd med utbyggingen av plasser !

Synes ikke det er så ille jeg. Kostnadene til barnehagene øker hvert år, både pga lønnsstigning og fordi prisene generelt øker.

Og barnehager er ikke dyr i forhold til sfo-plasser en del steder. Tenk på alt du faktisk får for de usle kronene pr. måned.

Heller full behovsdekning av barnehageplasser og gode tilbud, enn barnehageplasser på billigsalg.

Annonse

Synes de starter i helt feil ende!! Øk lønna til de ansatte, så det blir mer attraktivt å jobbe i barnehage! Førskolelærer er den av 3årig utdannelse som lønner seg absolutt minst! Når lønna kommer opp på et normalt nivå, vil man få engasjerte, dyktige og utdannet personell.

Mange må ha dispensasjoner for å få det til å gå rundt.

MENER IKKE PÅ NOEN MÅTE AT BARNA IKKE HAR DET BRA :o)

Er mange førskolelærere rundt om i butikker og på fabrikker. Ikke et vondt ord om disse...men de tjener jo der enn i barnehagen.

Disse megabarnehagene som de skal lage....stue inn masse barn...

Niks. Øk lønna. Det er første bud. Kan jo bygge ut barnehager for det. SÅ kan vi sette ned maxprisen.

Nå jobber jeg i barnehage, så er vel ikke så rart jeg er enig i at lønna må økes. Kunne tenke meg å bli førskolelærer, men hvorfor skal jeg ta den utdannelsen? Er ikke så mange flere tusen i mnd jeg vil tjene.

Men men, ser sånn på det, vil heller ha en jobb med dårlig lønn som jeg stor trives i, enn en jobb med godt betalt som jeg hater.

Jeg har ikke barn i barnehage, så denne økinga går ikke utover meg ennå, men tror det er veldig viktig å få full barnehage dekkning, for da blir det mere konkurangse blant barnehagene, slik at man MÅ stå på for å få foreldrene til å søke barna sine inn i akurat den barnehagen.

Da blir det enda viktigere å få god omtale, slik at man ikke blir siste mulighet barnehagen.

Kanskje det blir færre rompesittere å heller flere aktive ansatte.

Skjønner dere mener det er prinsippet, men uansett veldig mye billigere nå enn før.

Er vel ikke akurat ikke overraskende at de ikke holder ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...