Gå til innhold

hvor feirer dere jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboer har skilte foreldre og han mener derfor at fordelingen skal være :

År 1 - Hans far og familien hans der...

År2 - Mine foreldre

År3 - Hans mor og familien hans der..

År 4 - hans far igjen...osv...

jeg sier at det ikke er rettferdig..at jeg to år på rad skal måtte feire med hans familie... han er ikke enig, men han sier at jeg får bestemme (heldigvis)...men han sier det er urettferdig at moren hans ikke skal få feire jul med han mer enn hvert 4 år..greit nok det, men jeg vil jo være med min familie også...

hva gjør dere andre som har skilteforeldre /svigerforeldre?

gruer meg sykt til å skulle feire jul med familien hans denne julen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Annethvert år din familie og hans familie. At hans familie er skilt er hans "problem" og ikke ditt. Alternativet er at dere har feiringa, og ber alle. Da får dere sikkert problemet med at de som er skilt ikke vil feire jul sammen, men da får de eventuelt feire annethvert år med mannen din.

Vi har annethert med mine og svigers. Når vi får nok plass tror jeg jeg vil ha feiringa selv. a får de som vil komme.

Skrevet

Vi har det slik, bare at der er mine foreldre som er skilt. Så jeg mener det samme som mannen din, min mor og far har jo like lyst til å være sammen oss og ikke måtte vente i 4 år til neste gang. Men dette henger jo sammen med at dette er mine forelder da, så jeg ser det jo fra den siden:-)

Vi har også feiret jul sammen med begge mine foreldre og pappas kone(pappa har vært gift i 30 år nå, så der er det lite hard feelings gitt:-) flere ganger, så det har funket fint for oss. Men det er vel ikke alle som får det til på den måten.

Men det eneste jeg vet, at nå med to små skal julen feires hos oss og de som vil feire med oss må komme hit.

Men skjønner deg veldig godt hvis du bare får feire med dine foreldre hvert 3. år hvis du egentlig vil hvert år, hadde ikke gått med på det. så du ser dobbeltmoralen min her lyser laaang vei:-)

Skrevet

Få de såkalt voksne til å skjønne at jula er faktisk for barna, og at det må kunne gå an å tåle trynet på hverandre en dag hvert år.

Ha en enkel felles julelunsj med buffet for HELE balletten, og avslutt den med å dele ut 3/4 av gavene.

Si at denne julelunsjen skal gå på omgang. Et år hos deg, et år hos dine foreldre, et år hos svigerfar og et år hos svigermor.

Ha en mer privat kveld med dine og hans foreldre hvert annet år, og noen få ekstra julegaver.

Gi klar beskjed om at du IKKE er noen megler. Si at begge parter er velkomne og at hvis det ikke funker, så få dem til å ordne sine egne regler, som f. eks hvert 4. år.

På denne måten får de voksne som greier å holde kjeften sin og oppføre seg faktisk se ungene hver jul.

De voksne som ikke greier å holde kjeft får da hver 4. jul.

Enkelt ikke sant?

Skrevet

Enig med Rullebulle...ikke ditt problem. De som er skilt må bare innse at det går da lengre tid mellom hver gang.

Skrevet

har tenkt på det å feire her hjemme, men vi har ikke plass foreløbig...må vente til vi ev får noe større... men har tenkt at denne julen så skal jeg invitere mamma og de på frokost hos oss..så skal vi se tre nøtter til askepott osv.... så kan datteren min få pressangene fra dem da... hun får sikkert drøssevis...sikkert greit å åpne litt hele dagen..hehe..

skjønner jo godt at han vil feire oftest mulig med begge foreldrene sine og altså... og det kan sikkert henne at vi kan feire sammen alle engang.. foreldrene hans er ikke sure på hverandre...men det blir så utrolig mange... de har giftet seg og fått barn i begge retninger....så han har ikke mindre enn 6 søsken og 4 "foreldre"....så blir jo veldig mange...

HI

Skrevet

Hvis en av foreldrene deres har stort hus kan dere jo be om at de åpner opp for "hele hurven". Kanskje foreldrene dine kan be svigers, så kan jo du tilby deg å hjepe til med middagen.

Skrevet

Helt enig med flere her at jeg skjønner at du vil feire oftere med din familie. I fjor feiret vi jul med min familie, så i år er det samboers familie. Jeg skulle ønske vi skulle feire med min familie, da jeg fødte en liten jente for 1 mnd siden. Pappaen til samboern min er ikke så veldig engasjert når det gjelder barnebarn.. Foreldrene mine er helt i hundre, så skulle ønske vi skulle være der i stedet.. sukk

Skrevet

Vi har lenge før vi fikk barn sammen feiret julen sammen, og da annenhver gang hos mine/hans foreldre. Jeg kunne jo sef tenkt meg å vært "hjemme" hver jul, men det er jo ikke mulig.. Det er koselig å være med hans foreldre også, og julen går sin gang på tross av dette :) Prøv å ikke gru' deg, julen skal være noe å glede seg til! Gled deg heller til barnets første jul og det som følger med der!

Dere kan jo f.eks ha julaften hos hans familie og 1. juledag hos dine, så får dere delt litt på dere.. (?) Dersom det er store avstander det er snakk om, så er jo ikke dette forslaget mulig da..

Min bror og hennes familie har samme problemet, og hun dras mellom alle kanter. Glad jeg ikke er i hennes sko! Min mor har sagt at hun heller vi ha oss alle (min bror med fam og jeg med fam på en gang, og heller feire alene året etter, syns det er koselig å ha alle samlet..)

Hadde det vært mine svigers, hadde det ikke vært aktuelt å feire to år på rad hos hans familie! Er det mer rettferdig at du skal feire jul med din familie hvert 3. år, enn at moren hans får hvert 4. år? Kunne det vært aktuelt å bedt med moren hans hjem til dere da forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...