Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #26 Del Skrevet 9. januar 2007 Da gutten min ble født, så var han iskald.. rett og slett iskald.Han var ikke spesielt stor heller til å være fullbåren. Morkaka hadde hatt flere infarkter å var gusten å jævli å se til. Jeg røkte under svangerskapet. bortimot en 7-10 røyk per dag. Og jeg fortsatte etter fødselen, økte jo bare mer og mer på med den røykinga. Gutten min er nå 4 år. Han sliter med astma, er liten av vekst å er mye syk. Jeg sitter med en følelse av at alt dette er min feil, og det er det nok. Jeg har slutta å røyke nå, å angrer ikke et sekund på det valget. Men jeg skulle ha slutta så mye før.. da jeg ble gravid. Jeg skammer meg ,det er sant. Og jeg håper at andre kan lese dette å tenke litt. For det er ikke noe godt å gå med denne samvitigheta som gnager meg. Tenk det.. for hver pakke du sparer med røyk, så sparer du 70 kr ca. Hvis en røyker 5 pakker i uka ,er det da ca 350 kr i uka.Ganger en dette med 4, så er det fort 1400 kr i mnd, og 16800 kr i året. Jeg putter penga på et glass å setter de inn på en konto der jeg sparer til gutten min sin framtid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581952-noen-som-vet-om-noen-forster-som-har-tatt-skader-av-r%C3%B8yking/page/2/#findComment-7711292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #27 Del Skrevet 9. januar 2007 jeg var storrøyker før jeg ble gravid, og hadde trodd det skulle bli veldig vanskelig å slutte, men det var faktisk sånn jeg fant ut at jeg var gravid; jeg ble svimmel, kvalm og direkte uvel av røyken. etter at jeg så den positive testen tok jeg to røyk, kastet opp, og ga resten av pakken min til gubben. men jeg tror nok jeg ville sluttet uansett, for jeg har en tante som røkte gjennom to svangerskap, og det første barnet ble født 2 mnd for tidlig, og hadde store hjerneskader pga oksygenmangel, og barn nummer to hadde lav fødselsvekt og sliter nå med store konsentrasjonsvansker pga mindre hjerneskade. dessuten sitter en film vi så på videregående godt i meg enda, der man får se hva som faktisk skjer med fosteret når mor røyker.. ikke særlig pent. lykke til iallefall, og prøv å tenk at det bare er noen få måneder av ditt liv, for hele barnet ditt sitt liv.. er ikke det verdt det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581952-noen-som-vet-om-noen-forster-som-har-tatt-skader-av-r%C3%B8yking/page/2/#findComment-7713284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #28 Del Skrevet 13. januar 2007 stesnuppa sliter noe forferdelig med soleksem som blir store sår, sporadiske asma anfall, hoster heeeellllee tiden... Dette sier legene kommer av at moren røyket i sv.skapet.... selv om det "bare" var "Bittelitt" 1/2-1-2 om dagen kansje... Hun var skikkelig plaget som spebarn.... Dette motiverer hvertfall meg til å aldri ta en røyk med en spire i magen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581952-noen-som-vet-om-noen-forster-som-har-tatt-skader-av-r%C3%B8yking/page/2/#findComment-7775275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #29 Del Skrevet 21. februar 2007 Gjør så godt du kan! Ikke bruk tid på å deppe i allefall. Kos deg med magen din. De som hyler høyest her,har helt sikkert noen dårlige vaner selv. Min erfaring med folk som er kjipe,er at de ofte er misfornøyde med sin egen situasjon Jeg fikk to friske barn,til tross for at jeg røyka ganske mye i begge mine svangerskap. Ingen hadde lav fødselsvekt eller kolikk .Ingen har vært særlig syke(sett bort fra en omgangssyke og en runde med forkjølelse) Barna har heller ikke astma. Gled deg til alt det spennende du har foran deg og gjør så godt du kan.Det går som regel bra,finnes ingen garanti uansett. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581952-noen-som-vet-om-noen-forster-som-har-tatt-skader-av-r%C3%B8yking/page/2/#findComment-8322087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #30 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei! Jeg har røyket i alle år, men har alltid klart å slutte når jeg har vært gravid og når jeg har ammet!! Og har aldri røyket inne i huset!! Er gravid igjen nå for 3.gang og sluttet dagen etter at testen var positiv. Synes det er kjempefint at du har klart å slutte! Det at du synes det er vanskelig å motivere seg og ikke finner noen grunner til hvorfor det er farlig er et typisk tegn på at du forsøker å finne unnskyldinger for å kunne ta deg en røyk. Alt sitter i hodet. Kroppen din er avhengig av nikotinet i bare 48-72 timer. Hver gang jeg begynte med slike tanker og unnskyldinger fant jeg på noe å gjøre..... Jeg har blant annet utvidet skapet i badet med masse deilige produkter og jeg koser meg nesten hver kveld med god kroppspleie. Har ikke lyst på en røyk når jeg ser hvor finere huden min er blitt etter stoppen! Jeg tenker også veldig på at den lille spiren i meg ikke får ytret seg og vi som rugekasser må derfor være den som sier ifra. Vi må skape det beste, mulige miljøet for at babyen vår vokser seg stor, sterk og frisk. Har forøvrig flere historier om venninner som ikke sluttet, men som i dag har barn med astma og allergi! Så stå på og tenk positivt. Ring røyketelefonen når du har et sug og lykke til videre. Dette klarer du!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581952-noen-som-vet-om-noen-forster-som-har-tatt-skader-av-r%C3%B8yking/page/2/#findComment-8322786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå