Gå til innhold

tror jeg blir gal av kvalmen snart.........

Anbefalte innlegg

Jeg har kastet opp i to uker nå, opptil flere ganger pr. dag og kan ikke gå i en butikk uten at jeg blir kvalm....

Er student, men jobber deltid også. Syntes det er utrolig slitsomt med denne kvalmen for jeg har ikke vært på skolen eller jobb på ei uke...

Er det noen som har et godt råd til meg?

Går det an å ta kvalmestillende? Jeg tenker da på reisesyketabletter.

(er 8 uker på vei:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581155-tror-jeg-blir-gal-av-kvalmen-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du... jeg er nå 11uker på vei å har vært kvalm å kastet opp i snart 8uker. har vært innlagt 2ganger for å få litt intravenøst. jeg ble sterkt frarådet reisesyketabletter av legen min, da det er funnet fosterskader ved bruk det. etter sist jeg var innlagt fikk jeg afipran, kvalmestillende å det hjelper meg gjennom dagene. jeg er også student å har vært sykmeldt de siste 6ukene. forstår deg kjempe godt, å håper kvalmen gir seg snart til deg=)

Hei!

Prøv akupunktur! Anbefales sterkt!

Etter første time (i går) merket jeg en stor bedring utover kvelden, og i natt har jeg sovet kjempegodt! Ikke voknet å vært dårlig i det heletatt! Litt uggen på morran og utover formiddagen, men absolutttil å leve med.

I dag fikk jeg min andre behandling, i håp om at jeg skal få ei ok helg.

Merker at ting er MYE bedre, selv om jeg fortsatt er litt uggen.

Lykke til!!

Takk for svar! Det var legen min som sa jeg kunne ta reisesyketabletter, men jeg syntes dette hørtes litt rart ut så jeg ville helst høre med noen andre!

Og siden det kan gi fosterskader så blir jo ikke det aktuelt. Rart at legen ikke nevnte det..

Gikk en lang tur med hunden min i regnværet i dag, og det lettet faktisk på kvalmen! Har ikke hatt lyst på mat før nå, og det er jo et godt tegn:)

Hilsen Elisabeth

Annonse

Høres kanskje ekkelt ut, men eplemost (2deler) og vanlig farris (1 del) blandet, hjelper meg ganske mye. + ostepopp. Det hørtes sikkert veldig ekkelt ut, men det hjelper meg gjennom dagen. Også kjeks uten salt og fett med salami på (men jeg er usikker på om det er så lurt å spise det)... Velkommen i kluppen forresten. Jeg er også kvalm HELE TIDEN::.. IKKE ta kvalmestillende, det kan skade fosteret. Jeg har spurt legen om reisesyketabeletter, og han sa "Ligg unna"

jeg har bare lyst til å si noe om kvalmestillende tabletter. legen min sier at det er ikke skadelig med afipran i første trimester, ei heller med postafen. er man dårlig nok kan det være verre for beibien og ikke få nok næring. jeg har brukt det i to sv skap og har friske raske barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...