fire i familien Skrevet 6. oktober 2006 #1 Del Skrevet 6. oktober 2006 etter endt permisjon....?? Har fremdeles et håp om at noe plutselig skal skje, og at jeg fint kan begynne på jobb igjen...men jobben min i barnehage kan jeg nok ikke utføre slik jeg er akkurat nå hvertfall. Blir man bare sykemeldt og må "sitte hjemme å vente" på at en kanskje skal bli bedre, eller kan en begynne på omskolering med en gang hvis leger og behandlere mener det er liten sjanse for å komme tilbake i samme jobb på lenge..? For slik som min bekkenløsning er nå tåler jeg lite av bøying og løfting, men klarer å sitte ganske mye (på god stol, med noen do-pauser innimellom..hehe) Så jeg ser for meg at jeg kan utføre mer stillesittende jobber, og har derfor ikke noe ønske om å sitte hjemme og motta sykepenger hvis jeg kan gjøre en jobb ... Noen av dere har vel desverre vert gjennom denne prosessen og vet kanskje hvordan reglene er. ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581122-hva-skjer-om-man-ikke-kan-begynne-p%C3%A5-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
danamor Skrevet 9. oktober 2006 #2 Del Skrevet 9. oktober 2006 Joda, jeg vet litt om hvordan det er! Jeg var ikke i stand til å begynne å jobbe etter endt permisjon. Dessverre hadde jeg en dårlig lege på den tida. Hun mente at jeg var i stand til å jobbe 60 prosent. Det var jeg jo selvfølgelig ikke, og etter noen uker ble jeg fullt sykemeldt igjen. Skikkelig nedtur. Etterhvert begynte jeg å jobbe 20 prosent, noe som passset mye bedre. Men for å gjøre en lang historie kort, så klarte ikke arbeidsgiver å tilpasse jobben til meg, så etter halvannet år ble jeg fullt sykemeldt igjen. Reglene er sånn at du kan være sykemeldt i et år etter endt permisjon. er du ikke i stand til å jobbe etter et år med sykepenger kan du motta rehbiliteringspenger i 1 år. Etter det er det attføring eller uføretrygd. Arbeidsgiver har plikt til å prøve å tilrettelegge arbeidsforholdene for deg. Jobber du i en kommunal barnehage, bør du hvertfall ha regelverket på din side. En barnehage er jo ikke akkurat et lett sted å jobbe når man sliter med bekkenet. Da kan arbeidsgiver være behjelpelig med å finne andre arbeidsoppgaver til deg. Ut fra hvordan jeg har opplevd bekkenløsningen min, vil jeg råde deg til å begynne veldig forsiktig igjen. Ikke press grensene dine selv om du har veldig lyst til å begynne å jobbe. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har feilbedømt meg selv, bare fordi jeg så gjerne vil gjøre noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581122-hva-skjer-om-man-ikke-kan-begynne-p%C3%A5-jobb/#findComment-6624320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire i familien Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Takk for svar... Ja, det er jo sånn det er. "jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til...." Kjedelige greier. Håper virkelig at noe kan ordnes, for jeg vil ikke sitte sykemeldt å bare vente på å bli bedre...noe kan jeg jo gjøre... Og forhåpentligvis blir jeg enda bedre før jeg skal begynne å jobbe. Men tanken sniker seg inn ....hva om kroppen ikke funker...For den må nok bli litt bedre enn den er i dag for at jeg skal kunne være i barnehage hvertfall... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6581122-hva-skjer-om-man-ikke-kan-begynne-p%C3%A5-jobb/#findComment-6648694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå