Gå til innhold

Har dere fortalt gla'nyheten?


StoltMammaForFørsteGang

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har så inderlig lyst til å fortelle til hele omverdenen at jeg er gravid, men så mye kan skje anda - så jeg prøver å være realistisk, det er alt for tidlig (4+2 i dag). Noen andre som har valgt å fortelle det i første trimester og som kan fortelle meg hvordan dere har opplevd det (så kan jeg glede meg på deres vegne)?

 

Om ikke alt for lenge er det min tur...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

 

Jeg fortalte det til alle i løpet av de to første ukene jeg fikk vite det selv, da var jeg 5-6 uker på vei iflg blodprøve. Jeg syns det er opp til hver enkelt å velge når en vil si det, for mitt vedkommede er det bedre om folk vet at jeg er gravid, for hvis ulykken skulle skje så vet jo også alle hvorfor jeg er lei meg og vil ta hensyn til det! Å prate er viktig for meg, så dette med "sikre" perioder er sludder i mine ører.. Fortell det om du ønsker, og hvis noen er negativ til det, så prøv å ikke bry deg. Det er du som gjør som du vil og ingen andre skal få fortelle deg noe annet!!! :)

 

De fleste var positiv til at jeg fortalte det, selv om det var noen "bedrevitere" som ikke kunne forstå at jeg turde/ville fortelle så tidlig, at det blant annet ville føre til et lengre svangerskap. Ville i hvertfall føles sånn.. Det bryr meg ikke, jeg er lykkelig gravid og alle får vite det!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker på vei og vi fortalte det i går til foreldrene våre:)

De hadde hatt mistanke om det så de syntes det var fint at vi kunne bekrefte nyheten!

Valgte også å si det til noen av de nærmeste vennene og de var bare positive:)

 

Jeg er 25 år og student, så jeg var litt redd for at noen skulle syntes det var teit å få barn nå, men ble faktisk overrasket over hvor positiv de var til det, og det er jo en lettelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har gjort det som føltes mest riktig for deg! Jeg har bestemt meg for å vente litt, selv om jeg på mange måter har lyst til å si det. Spennende å høre hvordan andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til nærmeste familie og venner den dagen jeg testet positivt:) 4 uker. Klarer ikke vente med sånt jeg..hihi.. Alle visste jo at vi prøvde denne mnd, og ventet liksom på svar! Alle syntes det bare var stas!!) Synes du skal gjøre det DU ønsker jeg:) hvis det skulle skje noe med babyen min,så kommer jeg til å ha behov for å snakke om det.så det er greit at folk vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tok første testen på en fredag, den var positiv. Så tok jeg en ny test på lørdag og da hadde jeg og mannen min bestemt oss for å si det til foreldre. Den var også positiv, så jeg sa det til mamma og pappa, så kom besteforeldrene min så de fikk vite det. Mine svigerforeldre vet det også. I forhold til venner så fortalte jeg det til et par stykker, mellom uke 4 og 5. Nærme venner. På jobben fortalte jeg det til sjefen min fordi jeg måtte bli sykmeldt pga kvalme. Var innom jobben igjen i dag, da var det 2 stykker som spurte meg og jeg hadde bestemt meg for å svare ærlig hvis noen spurte. Jeg er nå 7 uker på vei. Det er sikkert tidlig, men dersom det skulle skje noe så syntes jeg det er godt å ha noen å snakke med det om. Men jeg har ikke fortalt det til veslejenta på 5 ennå. Jeg skal på ultralyd i uke 12, og da skal vi fortelle det. Men gjør det som du føler er riktig. Jeg er en veldig åpen person, derfor var dette riktig for meg.

Lykke til

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fortalt det til noen ennå. Er 8+3. Vil helst vente så lenge som mulig. hadde en MA for et år siden, hadde da fortalt nærmeste familie det i uke 7. Ville holde MA'en litt privat, for jeg syntes det føltes så personlig på en måte. Men det fikk jeg ikke, for de vi hadde fortalt nyheten til hadde ikke holdt tett. Har ihvertfall bestemt meg for å vente til etter uke 12 denne gangen. Samboeren er heldigvis helt enig. Var det opp til han, ville han holdt det hemmelig frem til fødselen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg fortalte det til mine foreldre da jeg var 7+6 og skal fortelle det til mine svigerforeldre i dag er nå 8+4. mine foreldre ble kjempeglade, de begynte å grine av glede. så det var utroli kjekt, de snakker om hvor kjekt det skal bli så de er kjempe positive. håper bare mine svigers er like, men har en følelse av at de ikkje blir så begeistra men. det er lov å håpe da!!!!!

gruer meg litt men

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har fortalt det til en god venninne som bor laangt unna og til min søster som bor laangt unna. Ennå har jeg tre søsken og våre fire foreldre som ikke vet noenting. Sambo ønsker ikke at vi skal fortelle det enda. Jeg er 5+3, så det er tidlig, men jeg har aldri klart å holde så lenge på det før.. :0) Tenker det lekker på søndag når jeg treffer noen av dem i selskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 6+3 i dag og har allerede fortalt det til to av søstrene mine, en god venninne og to kamerater av samboeren min. Skal fortelle det til foreldrene mine og siste søster i helga. Ventet en uke etter jeg visste om det selv før jeg fortalte det til søsteren min. Har ikke fått noen negative reaksjoner og forventer ikke å fa det heller. Jeg er forlovet med samboer og vi har planlagt barnet. Dersom det skulle skje noe vil jeg heller at mine nærmeste skal vite om det enn å bære på den sorgen alene. Men jeg venter med å fortelle det på jobben, kanskje til uke 12. Hvis jeg klarer å vente så lenge da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du, så lenge du klarer og holde deg så er jo det greit. jeg var gravid i 12 uker da jeg hadde en "sa" jeg hadde fortalt det til de fleste at jeg var gravid.Jeg synes det var godt og prate med noen etter det og var glad at folk viste. Leste nettopp i bladet Gravid at det er bra og fortelle det til venner og bekjente nettopp fordi at det er godt å ha noen å prate med hvis det skulle gå galt. Det var akkurat det jeg følte. Men det er opp til hver enkelte. Alle blir nok lykkelige på dine vegner uansett...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..jeg lurer å på katti jeg skal fortelle glanyheten..har ei jenta på 5 og tenker å fortelle det til jul, da er jeg vel ca litt over 3 mnd på vei..eller jeg forteller det visstmagen begyner å buler veldig tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg har fortalt mine beste venninner som jeg VET holder tett.. Har ett par venninner som desverre ikke klarer og holde kjeft om noe, så jeg har valgt ut hvem jeg vil si det til.. siden jeg bare er 5+3 i dag så er det liksom ikke vits å hyle det ut enda (selv om jeg har fryktelig lyst til å gjøre det.. ) Men mamma vet det også, det er kun på grunn av at jeg møtte henne på apoteket når jeg skulle kjøpe testen.. Og hun er selvfølgelig overlykkelig over å fylle 45 i januar og bli bestemor i juni ;) Sender melding annenhver dag og spør hvordan formen er. Hehe..

 

Samboer har kun fortalt det til to kompiser.. Svigermor tror jeg at vi må si det til face to face.. Hu uttalte før i sommer at vi for guds skyld måtte gifte oss før vi TENKTE på å få barn en gang.. Men jeg svarte at:" det bestemmer nok ikke du så mye over.... " Og jeg har IKKE tenkt til å gifte meg bare fordi jeg er gravid. Vi er samboere med advokatskrevet samboeravtale og gjensidig gjeldsforsikring.. Så praktisk talt er vi "gift"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det denne uka til både foreldrene og svigerforeldrene. Alle ble veldig glade. Skal foreløpig ikke si det til flere før en viss tid har gått. Det fordi jeg ikke har termin før i 05.06.07. (Flott dato. He he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 10 uker på vei og har sagt det til ei venninne,og sjefen min på jobb pga sykemld.

Kan hende noen har en anelse,men vi kommer til å vente etpar uker til pga jeg hadde en ma i mai,og de var rimelig vondt..

Da hadde vi sagt det til så mange,og det angret jeg på da jeg mista..

Har ei jente på 7år,og hun får nok vite det i uke 13 eller 14.

Mor og far får kanskje vite det imorgen,siden jeg er sykemeldt og kan jo ikke drive å lyve hvorfor jeg er hjemme hele dagene....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også ei jente hjemme her som er 5 år, og som venter veldig på en søster eller bror. hun har mast om det i flere år nå :) men jeg venter så lenge som mulig med å fortelle det. Jeg skal på ultralyd den 10 november. Vi kommer nok til å si det i den forbindelse, for da får jeg jo noen bilder som jeg kan ta med hjem og vise. Gjør det som du føler er best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...