Gå til innhold

Hvordan ser strekkmerker ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et rødt merke på magen som ser ut som et kloremerke, altså et sår. Kan være at jeg har klort meg selv i søvne da jeg klør en del. Men lurer på om det kan være et strekkmerke? Er 32 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som en katt har klort meg på hele rompa :)

Skrevet

Så det ser atltså ut som kloremerker.... Æsja....

Skrevet

Flere som kan beskrive hvordan de ser ut?

Skrevet

Litt som kroppen på en meitemark......

Skrevet

Strekkmerker er oftest lillarøde med det samme de dannes, og det ser, og kjennes ut som om huden har sprukket. Om du kjenner litt hardt over dem kjenner du at huden er ujevn på en måte. Strekkmerkene går ikke bort slik som kloremerker. Men vil lysne etterhvert, og bli hvite/sølvfargede. Har ikke fått noe særlig under svangerskapet nå, men har på hoftene og på innsiden av lårene fra puberteten. Tror de ofte kommer på langs på magen, uten at jeg er helt sikker.

Skrevet

Når du får et strekkmerke skjønner du det med en gang.. Mine har kommet over navelen, yes, ser nå ut som meitemarker.. Huden blir veldig tynn der, og er rød/lilla..

På undersiden av magen( der jeg ikke ser) har det kommet noen små som følger kuleformen på magen min. Dæven, jeg som trudde jeg ikke fikk noe særlig. Så en dag tok samboeren min bilde av magen!!! Jeg hylte og skreik da jeg så bildet, og lurte på hvorfor han ikke hadde sagt noe, uhuuuu..

Hadde ikke lagt merke til det han da, typisk mannfolk.. jeg var helt knekt i to dager.. sånn er det nå bare :(

Skrevet

Det ser ikke ut! Fniiis.. Mine er ihvertfall schtøgge som f*#$.. hele magen er blålillarosa mønster.

Skrevet

jeg trodde også at jeg hadde kommet meg velberget gjennom forrige savngerskap uten strekkmerker... men neida, når bare babyen kom ut slik at jeg fikk oversikt over skadene var det massevis på undersiden. Var en liten nedtur, men de har lysnet fint i løpet av tre år, og tenker ikke så mye på det lenger. Blir sikkert minst like ille denne gangen. Magen vokser mye fortere nå.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. :) Da er det nok bare et kloremerke. Samboer lo godt da jeg sa jeg trodde jeg hadde fått et strekkmerke. Det er da jamen ikke et strekkmerka tulla! Hehe.. Får håpe de ikke kommer, men nå vet jeg da hva jeg skal se etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...