Gå til innhold

Er det mulig man ikke kan se hjerte i uke 8?

Anbefalte innlegg

Jeg var på tidlig ul, er i uke 8 idag, men lege kunne ikke finne hjerte, og den er bare 7 mm lang. lege menner fostere er død.

Har noen vært i likt situajon som dette, men likevel er fostere ikke død, det er bare litt for tidlig for å finne hjerte eller fostere har snut feil veien slik lege ikke kunne se?

Hjelp meg , jeg er såååå trist.

Fortsetter under...

Hjertet skal slå i uke 8. Det er helt sikkert. Kan det hende du er kortere på vei enn du tror??

Dere tok vel bloprøve da, og du skal vel inn igjen i morgen for å ta ny sånn at de kan se om hcg stiger eller synker?

Uff, ja, det er ikke noe hyggelig. Lykke til iallefall.

Jeg kom nettopp fra ultralyd, er 8+1 dag, men legen fant ikke hjertelyd, og embryoet var bare 11 mm langt. Jeg hadde det samme i juni i år bare da hadde jeg gått i 11 uker og trodd alt alt var bra.., men fosteret hadde dødd i uke 7 da oxo. Så nå er det å vente på innkallelse til sykehuset.Dette er bare så kjipt....

takk for svar!

Jeg fikk hcg prøve i dag, og var der på onsdag også, men fikk ikke hcg prøve.

sykepleier sier at jeg må vente til mandag å få svar. Det ser ut som jeg må vente noen dager mer når jeg skal ta en ny prøve. Det er ikke noe gøy med disse dagene, vet ikke hvordan skal jeg hold ut. Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk hcg prøve på onsdag,når jeg var der første gang.

Jeg har egentlig føler meg ikke noe galt med fostere, men når legen menner det sterkt....

Hei tulipana!

(Fra føste innlegg)

Hva sa legen din om embryoet om den er i live eller?

kansje det er greit å skjekke på sykehuset enn å sitte hjemme å vente.

Jeg hadde mistet en gang tidligere i år også, uff.

Håper det går bra med deg og meg likevel.

Han forklarte meg følgende: Når noe er "galt" med et embryo, så skjer det som regel en ma/sa i uke 6 eller 7, derfor han ventet med tidlig ultralyd til uke 8. Ser man hjertelyd i den uken er sjangsene store for at det skal gå bra. Han fant ikke hjertelyd i dag, og regner da med at det har skjedd en ma, siden jeg ikke bør eller har smerter. Han sendte papirer til sykehuset i dag, og der blir det alltid foretatt en kontroll før en eventuell utskrapning. Embryoet skulle vært lengre enn 11 mm også, så her er det to faktorer som spiller inn på at det er nokså sikkert på at der er en ma.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...