Christine¤Sebastian¤ Skrevet 6. oktober 2006 #1 Del Skrevet 6. oktober 2006 Tok det lang tid før dere kom dere igjen? Var det en opplevelse dere ikke anbefaler? Har hørt at noen ikke klarer å puste under operasjonen,og at noen ikke klarer å løfte babyen sin på en uke.....sukk! Jeg venter en stoor baby og har et meget trangt bekken,så legene sier jeg kan få ks om jeg vil.....er SÅÅÅ USIKKER:( hjelper jo ikke at jeg er litt pingle fra før heller. setter pris på alle historier/erfaringer og råd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor!!! Skrevet 6. oktober 2006 #2 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har bare gode erfaringer med keisersnitt.Skal ha det igjen om 6 uker :-) Var i fin form hele tiden, og oppe av sengen samme kveld. Hadde ingen pustevansker...Tror det er lurt å puste rolig og tenke at dette går bra!Hadde lite smerter i såret...tok bare paracet som smertelindring fra andre dag. Hadde heller ingen problemer me då løfte verken barnet mitt eller andre ting.Tror nok jeg hadde en unormal fin opplevelse,og håper dette gjentar seg. Gruer meg iallefall ikke i det hele tatt!!!Eneste som gjorde meg litt stressa var at melken ikke kom før dag tre...det kan du komme til å oppleve ved KS.Men når den først kom,så ble alt flott med en gang :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/#findComment-6581036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni_77*Jente 12.07.06* Skrevet 6. oktober 2006 #3 Del Skrevet 6. oktober 2006 Heisan Har bare positive erfaringer med keisersnitt:) Tok det første gang i 99. Det ble hastesnitt den gang, da morkaka løsnet i uke 29 og lillegutt måtte fort ut. Var sengeliggende første dagen siden jeg måtte ha full narkose og var ganske sliten. Men reiste hjem allerede etter 4 dager uten problem:) Andre snitt tok jeg i juli i år. Det ble planlagt to dager i forveien da jenta vår ikke ga noen tegn på at hun ville ut 2 uker på overtid. De anbefalte da keisersnitt pga at jeg hadde tatt det tidligere og da var det visstnok ikke så lett å sette i gang på vanlig måte... Denne gangen fikk jeg spinalbedøvelse. Gruet meg fryktelig til å måtte være våken under operasjonen (og i tillegg har jeg totalt panikk for alt som er av nåler...hehe), men det hadde jeg ingen grunn til. Alt var over omtrent før jeg rakk og tenke på det og ikke vondt i det hele tatt:) Var oppe å gikk samme kveld og reiste hjem etter 2 dager. Litt øm i magen, men ikke vondt. Mitt råd til deg hvis du velger keisersnitt er å bare ta det helt med ro, er ingenting å grue seg til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/#findComment-6581607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 6. oktober 2006 #4 Del Skrevet 6. oktober 2006 Heisan! Jeg måtte ta KS pga trangt bekken og stort barn (planlagt), jeg ble veldig skuffet da jeg fikk beskjed om det, fordi jeg hadde veldig lyst til å føde vanlig. Men syns virkelig det var en kjempe flott opplevelse og kom meg kjempe raskt etterpå. Vil faktisk påstå å si at jeg kom meg raskere enn endel av mine venninnner som fødte normalt (ikke at det er så vanlig da..), sikkert fordi jeg var så uvhvilt, mens de hadde slitt seg gjennom en lang fødsel. Man kommer seg så utrolig mye fra dag til dag, følte meg i kjempe form etter en uke. Hadde ingen problemer med å løfte babyen, men var veldig nøye på å ikke løfte noe annet enn han! Jeg hadde aldri vondt i såret, men var jo selvfølgelig øm. Hvis jeg må ta keisersnitt med neste barn, så ser jeg overhodet ikke på det som noe nederlag - og det overhodet ikke noe å grue seg til. Jeg fikk forresten spinal bedøvelse, helt supert, kjente overhodet ingenting! Lykke til med valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/#findComment-6582199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christine¤Sebastian¤ Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 6. oktober 2006 Tusen takk for svarene deres! Hjelper å høre om de fine opplevelsene også Jeg har mest lyst på keisersnitt faktisk,er så godt å vite når man skal føde og at jeg slipper all den fødselsmerten..er jo som sagt en stor pingle;) Familien min synes jeg skal prøve vanlig fødsel selv om jeg er trang og babyen er stor..de mener jeg kommer meg fortere i form etterpå og det er lettere å "gå av seg" gravid kiloene ved vanlig fødsel?! Nei,det blir nok ks,får heller trene ekstra hardt når jeg kommer meg;) Det er liksom ikke det som er det avgjørende for valget mitt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/#findComment-6583088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #6 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg hadde planlagt KS for to år siden og skal snart ha det igjen. Min erfaring er at det ikke er noe å grue seg til. Men det er viktig å ta i mot smertestillende etterpå. Jeg skulle klare meg uten og det var dumt. Da smertene kom, tok det lang tid å komme seg igjen. Bedre å ligge "i forkant" med smertestillende. Formen ble raskt bedre og etter ca en uke var jeg nesten i slag igjen. Gravidkiloene rant av ganske fort, ammingen gjorde sitt til det. Den kom litt tregt i gang, men vi fikk det til før vi dro fra sykehuset. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/#findComment-6589057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 7. oktober 2006 #7 Del Skrevet 7. oktober 2006 Der er det nok veldig forskjellig fra tilfelle til tilfelle. Jeg fikk narkose så det med problemer med å puste vet jeg ingenting om. I ettertid så var jeg blant dem som hadde grusomt vondt. Hadde problemer med å bevege meg oppreist, og klarte da selvfølgelig ikke verken ta ta meg av babyen eller noe annnet. Å få med meg selv mellom senga, doen og sofaen var nok. Dette ble verre og verre til det tilslutt ga seg nesten plutselig over natten en og halv uke etter ks'et. Men det skal sies at jeg sluttet med all smertestillende den andre dagen, hadde nok fått det litt lettere hvis jeg hadde fortsatt med de. Fordet ser jeg tilbake på ks'et som en god hendelse fordi det var det beste for meg da, vil heller ikke bekymre meg hvis det skjer at jeg må ta det igjen engang. Kunne ha latt det være med de positive historiene som var over, men synes det er viktig å vite alle mulighetene. Jeg ante ingenting da jeg kastet meg inn i det og fikk rett og slett sjokk. Så jeg anbefaler absolutt ks til de som har behov for det, som med vanlig vaginal føsdsel har det både sine fordeler og bakdeler, men det er en grei mulighet som jeg er veldig takknemlig for å ha. Er ikke noe å grue seg til hvis du bestemmer deg for det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/#findComment-6590944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raych Skrevet 10. oktober 2006 #8 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har bare positive erfaringer med KS, og vil ta det igjen hvis jeg blir gravid flere ganger. Jeg var oppe og gikk samme kveld, og etter noen dager kjente jeg ikke så mye fra såret. Begynte å trene igjen dagen etter. Klarte godt å løfte babyen det var ikke noe problem:) Operasjonen gikk helt supert. Pustet bra osv. Nå har jeg vært gjennom en del operasjoner tidligere, så jeg visste litt hva jeg gikk til. Tror kanskje det fungerer bedre da ettersom man sikkert slapper av bedre. Hvis jeg var deg ville jeg satset på KS. Bedre å ha det planlagt slik at alt skjer i kontrollerte former. I stedet for at du prøver fødsel og så setter babyen seg kanskje fast og det kan ende med hastesnitt etc. Ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6580523-dere-som-har-tatt-keisersnitt-f%C3%B8r/#findComment-6631979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå