Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hei og hopp, her var vi igjen. Gjett om jeg har savna dere!!!! Kom hjem seint i går kveld, og bare måtte innom til dere. Var så trøtt, så orka ikke logge meg inn, men nå er vi her. Har hatt en begivenhetsrik tur til mamma. Hehe, aldri kjedelig med oss på tur. Vi kom ut seint fredag kveld, mamma satt og venta på oss. Hun er blitt tydelig redusert i mobilitet, sitter for det meste. Hun har vansker med å forflytte seg, og har mye vondt. Men var kjempeglad for å se oss, og koste seg med barna. Natt til søndag oppdaget jeg en flått på låret mitt. Det er flust av de der ute, så har hatt mange. Av en eller annen grunn liker de meg spesielt godt..... Fjerna den, og den vanlige kløen oppstod. Mannen reiste hjem søndag. Mandag snakket jeg med legen til mamma, og hørte hva han mente. Han ville gjerne sende henvisning til nevrologen, men hun ville ikke. Jeg prøvde å få han til å skrive uansett, men det ville han selvfølgelig ikke. Skjønner jo det da. Og mamma er så plaga med at hun må tisse så ofte, så jeg sa hun kanskje har urinveisinfeksjon. Bare å sende en urinprøve, sa legen. Ok, fikk tatt prøven, men legen er jo på en annen øy, så jeg måtte hive meg og Hans Marius i vei, fikk kommet oss med båten. Flåttbittet mitt fortsatte å klø som besatt, og mandag kveld kom søstra mi ut der og. Hun sa jeg burde komme meg til lege, men jeg mente jeg kunne vente. Tirsdag var det kjemperødt, klødde, begynte å bli lilla, var ca 7x10cm. Ok, får bare komme meg til lege. Kom meg på båten, søstra mi passa ungene. Kom til legekontoret, og fikk beskjed om at jeg måtte gå til fastlegen min...... Ja, klart det, han er jo bare 5 timer unna.... Fikk nå kommet meg inn, og fikk penicilin i 10 dager. Han sa at så lenge det er over en 5-kroning i størrelse, er det best å behandle. Tirsdag lekte storejenta mi og søstra mi si jente, men om kvelden ble jenta vår dårlig. Fikk feber, kvalm og hodepine. Sovna på sofaen, og jeg la Hans Marius i vogna på stua. (bagen på gulvet) Jeg tenkte jeg fikk slumre litt på sofaen hvis det gikk. Jenta vår ynka seg, hadde det vondt. Begynte å kaste opp, og kom seg litt etter dette. Så i to tiden om natta roa hun seg. Da våkna Hans Marius for mat, men sovna igjen. 5 stod mamma opp, da hadde hun så vondt. Men når hun så oss på stua, gikk hun inn og la seg igjen. Hans Marius våkna for mat, men sovna igjen. Litt før 7 kom bror min inn, han bor i nabohuset. Han skulle hente en resept for mor, for han skulle til Bergen. Han satte hunden sin igjen i bånd utenfor, og den bjeffa som en gal. Ikke ville den inn heller. Fant ut jeg bare kunne glemme å sove mer, så da var det bare å stå opp. Heldigvis var jenta vår bra igjen, så de fikk leke den dagen. I går var det are å pakke sakene og reise hjem. Phu, godt å være hjemme igjen. Veldig godt å være hjemme hos mamma, og få hjelpe henne litt. Fikk endelig overtalt stabeistet om å sende henvisning til nevrolog. Så om to uker ca vil hun bli innkalt. Godt å få en gjennomgang. Fikk også ordnet med litt hjelpemidler til henne, så hverdagen kan gå litt lettere. Håper hun kommer seg igjen, ihvertfall at hun slipper å ha så vondt. Oi, dette ble langt. Vel, det var vår høstferie :-)
Happy H Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Hei og velkommentilbake her til oss..vi har savnet deg vettu, blir nesten litt stille her når du reise vekk:) Høres ut som du har hatt en ganske travel tid hjemme på øyo. men sikkert godt å bare være der m mamma og vil eg tro. Bra du fikk overtalt ho til å sende den henvisningen, men du vet de vil ofte ikkje være til bry disse damene, så de ska gå til de stuper før d e greit m litt hjelp. Måtte nesten le litt av den natten din asså, ser d for meg, m hunden som bjeffer som bare d utenfor.. Kossn e foten din no då?bedre håpa eg, kan være skummelt m den flåtten . men d e jo som du sier, vi e så vant m d, får en del av de iløpet av sommeren/høsten der ute. Håpe du får en fin helg hjemme no då m mann og barn, og oss her inne på dib;)
Only Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Velkommen tilbake, har vært litt tomt uten deg her... Det merkes når de mest aktive er borte. ) Skal si dere har hatt litt av en travel og styrete tur. Enda godt at mamman din blir innkalt nå og skal komme seg til nevrologen. Hvordan går det med eldste jenta, er hun frisk og rask igjen? Håper dere holder dere friske nå ei stund framover. Stor klem fra meg
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Hehe, ja den natta var helt utrolig. Må jo bare le og da. Foten er nesten bra, klør enda, men infeksjonen i huden ser bra ut. Har jo 7 dager igjen av penicillinen, så det forsvinner nok. Det var en til der ute som hadde fått flåttbitt med følger. Han fikk påvist borreliose, så det er nok farligere nå enn før. Merkelig, men de er veldig glad i meg. De andre i familien som har gått i mark og gress, de har ikke fått noe bitt. Jeg gikk i ganske kort gress i sommer, og fikk 5 stk på en fot! De er så ekle!!!!
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Hihi, de mest aktive ja. Kremt, må jo bare innrømme at det går noen timer her inne..... Eldste jenta er bra igjen, ble bra morgenen etter. Hun har fremdeles urolig mage, hatt diare i dag. Men ellers i fin form. I helga skal vi bare kose oss og slappe av, mamma har besøk av vår andre søster, det er godt å vite hun har noen der.
Happy H Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 du e så søt vettu at de bare MÅ bite seg fast;) Ja de e kjempe ekkle..va redd for at hermine sku få nokken på seg i sommare, men d gikk kjempe fint, fikk ingen ho i motsetning t meg.. Tror de e litt ute etter meg de ekle dyrene, for eg har aldri før fått så masse klegge-bitt heller som i sommar. fikk jo 4-5om dagen omtrent..grrrrr Min lillesøster på 6år ble stukket av klegg på lippen, hovnet sånn opp du ana ikkje.har ikkje sett på maken.såg ut som ho hadde tatt på en stor falsk klovne-lippe..vanvittige greier....
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg spurte legen om det kunne være noe med at jeg ammer, om ammehormonene gjorde noe. Da sa han at han hadde hatt en gutt på rundt 10 år med over 60 flått på seg i sommer, så han trodde ikke det hadde noe sammenheng med amming, hehe. Klegg ja, de er ekle og. Nesten verre enn veps. Ser for meg klovneleppa ja :-)
Happy H Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 60flått??????i himmelens navn..stakkar unge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! han har jo sikkert ikkje klødd så reint lite når alle de va plukka av..hihi..uff, d ska ikkje v greit alltid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå