Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 jeg var til kontroll her på tirsdag, det var utenom min vanlige kontroll, pga vpldsom hodepine gjennom de siste 2- 3 ukene og uendelig trøtthet ( er 20+ 5 i dag) gikk jeg en tur for å være sikker på at allt er som det skal være. trøttheten skal jo gi seg sånn noenlunde etter uke 12.... De målte da (etter mye om og men) blodprosenten min, som var lav, de målte igjen og de målte en tredje gang, den var fortsatt lav. det viste seg også at jernlageret mitt ikke har blitt målt, men det "gadd" de tydeligvis ikke å bry seg med, så jeg fikk beskjed om å ta jerntilskudd for å se om det kunne hjelpe......(noe mann ikke skal hvis jernlagrene ikke er lave...) jeg måtte til og med si til legen at han måtte måle blodtrykket mitt og be dem om å veie meg. jeg føler meg helt forbigått i systemet, legen gir en god F.....og får knapt informasjon i det hele tatt. er det bare jeg som har hatt vanvittig uflaks med fast legen min eller er det fler som har det sånn? jeg skulle jo gjerne byttet til hun samboeren min har, men der er selfølgelig pasientlisten full. (måtte bare få ut litt frustrasjon...)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er veldig fornøyd, både med fastlegen og jordmor! ...men jeg ble først fornøyd med den 3. legen jeg prøvde. Bytt du, det er absolutt verdt det ;-)
snuppa6-fikk jente 19/3 Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 du har ikke mulighet til å gå til jordmor på helsestasjon da? jeg bruker min vanlige fastlege annenhver gang, syns det er en trygghet å gå til lege for å ta alle prøver og sånn, og så er jeg hos jordmor annenhver gang, hvor jeg kan spørre og prate om alt mulig jeg måtte lure på. jeg har vært i dårlig form nå en stund, og når jeg har vært hos lege har alle prøver vært bra,men har fått sykemeld uten noe mere og følt at legen ikke har tatt meg helt på alvor, men nå var jeg hos en vikarlege og forklarte hvordan jeg hadde det og han mente det ikke var svangerskapsrelatert, men at det var stress som skyldtes den dårlige formen min. det var utrolig godt å føle at jeg blei tatt på alvor, og få en grunn til den dårlige formen min. så hvis du har mulighet så gå til jordmor eller prøv å få time hos en anna lege, det hjelper veldig å bli tatt på alvor. lykke til
Chiquita Bananas Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har slitt med min lege hele svangerskapet og nå har trygdekontoret fucka opp for meg så jeg står uten jobb og penger frem til permisjonen og jeg er nødt til å få sykemelding av legen. Og atter en gang så setter han seg på bakbeina og vil helst ikke hjelpe til. Så han skal skiftes ut - han er så negativ og sur til hele graviditeten min og jeg må høre hvor dårlig jobb han mente vikaren hans gjorde... Veldig profesjonelt.... Og det er mange som sliter med legene sine - og alle anbefaler å bytte. Jeg har syntes det har virket stress, men nå har han ødelagt nesten hele svangerskapet for meg - noe jeg faktisk burde slappe av og glede meg over, men jeg sliter med å kjempe meg til sykemeldinger pga. sterk bekkenløsning. Det eneste positive i dette er en fantastisk jordmor...som jeg håper nok en gang kan hjelpe meg. Så nå må jeg nok finne meg en ny lege som er litt mer engasjert og positiv til graviditet.....
Adrians_mamma Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Min lege er skikkelig arrogant! Har vært på en kontroll hos han bare, da jeg var 8 uker på vei. Han var bare opptatt av skjemaer og prøver og sånn, og syntes overhode ikke å merke at dette var noe helt nytt og vanskelig for meg. Totalt uten medmenneskelighet. Enda han er ung og hadde giftering.... Men han tok i alle fall alle prøvene jeg ønsket. Men jeg måtte be om å få dem forklart av de i skranken... Har ikke vært hos han siden, går bare til jordmor. Sjekker hyppig på nett om andre leger blir ledige, og tenker å bytte så snart jeg får sjansen!
mor til roy+1 på vei Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 jeg forstår følelsen du sitter med.. jeg føler at de ikke følger meg opp godt nok.. skaper mye usikkerhet og frustrasjon.. bekymret for om alt er som det skal..
frøy@ Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Huff, er noe som ikke fungerer når så mange er misfornøyd med legen sin.. Jeg vet at det ikke skal være slik, men det kan faktisk hjelpe å ta det opp med legen. Ofte er de stresset og dessverre litt ufokusert og ikke helt klar over hvordan de fremstår ovenfor pasientene sine. Jeg synes man skal si det til dem hvis man føler at man orker å ta det opp. De kan jo ikke bli bedre leger uten tilbakemeldinger og skjerper de seg ikke da, så kan man godt opplyse om at nå tenker man faktisk å bytte lege. Har hatt mange leger som undervisere og de aller fleste setter stor pris på konstruktiv kritikk og er faktisk villige til å forbedre seg. Kan hende man til og med får en veldig god dialog etterpå! :-) Hvis ikke : Bytt lege! :-)
MammaDilla Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Over hodet ikke fornøyd. Har alltid trodd fastlegen min var grei. Men etter jeg faktisk måtte begynne ågå til han så opplever jeg det anderledes... Så nå når jeg måtte få meg en sykemelding gikk jeg til en grei lege på Volvat. Kjempe fornøyd!!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Jeg sier som de andre at du burde bytte fastlege. Selv er jeg utrolig fornøyd med fastlegen min, han tar meg på alvor og selv om han til en hver tid har fullt på lista si så ringer han meg opp en gang i mellom for å høre hvordan jeg har det. Han kan virke litt treg av seg til tider, men fy flate så fornøyd jeg. Nå stiller jeg meg litt annerledes enn flere andre gravide i tillegg. Jeg sliter med spiseforstyrrelser så det er mye av grunnen til at jeg får utrolig god oppfølging. Tro det eller ei så er jeg av de med masse kjøtt på beina som spiseforstyrrelser ( bulimi ) Men for å komme tilbake til deg anonym så har du det ikke godt hos din fastlege så prøv å se om du kan få en annen. Det vil hjelpe deg videre i svangerskapet som skal være en fin tid. Ønsker deg masse lykketil og sender deg en varm høstklem. Tror du trenger det ) Ha en fin helg.
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 6. oktober 2006 #10 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er veldig fornøyd med han jeg har nå, han er skikkelig ålreit og overrasket meg med å ta ul på men på en "vanlig" kontroll Men, han jeg hadde før han var skikkelig idiot!!! Han fikk meg til å føle meg skikkelig dum hver gang jeg gikk til han... Men, det er super enkelt å bytte selv, gå inn på https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do og følg instruksjonene. Da tar det bare et par dager før det er registrert hos din nye lege. Hvor bor du hen hovedinnlegger?
Stirra ner 32+5 Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er kjempefornøyd med fastlegen min! Har hatt ham som lege i flere år, og han er en veldig oppegående, sympatisk og engasjert type. Føler meg godt ivaretatt! Har beholdt ham som lege selv om jeg har flyttet, kjører gjerne litt lenge for å ha en så ok lege. Tør liksom ikke bytte! Jordmoren min er jeg litt skuffet over denne gangen... Men heldigvis føler jeg at jeg ikke "trenger" henne så mye siden dette er mitt andre svangerskap. Hun er ganske så gammeldags... *sukker og rister på hodet*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå