Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Willemo eller andre som har opplevd dette....hva gjør man når ungen er grøtlei i tillegg?

Snuppa mi vil bare ha fruktmos eller finmoset middagsmat for tiden. Alt som kan ha antydning til bidter eller klumper kommer opp igjen i store mengder. Hun virkelig kaster opp av det! blir så bekymret, hun spiste fire stooore måltider mat om dagen for kort tid siden (3X 45 g grøt + frukt og et helt middagsglass), så jeg tror jo hun trenger mer næring enn hun får nå. (får bare pupp til frokost og kvelds,,,vil ikke ha mer heller om jeg tilbyr)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun da? Gutten min vil heller ikke ha biter.Jeg tenkte prøve med brød og ga han noen smuler-som resulterte i at han kastet opp alt han hadde i agen tror jeg.Har brukt laang tid til å få han til å godta fast føde og spiser bare noen skjeer med middag før han brekker seg.Er 7 mnd nå og jeg ammer mye enda

Skrevet

jenta mi brakk seg bare det var den minste lille bit i maten, og det fortsatte hun med til hun var 14 mnd.

GA henne de middagsglassene som var helt most, eller jeg moste maten heeeeeeelt uten klumper når vi lagde middag med saus.

Skive brakk hun seg og av, og spiste heller ikke de før ca 14 mnd.

Men hun var til gjengjeld veldig glad i grøt da,.Men nå tygger hun i seg det meste ..

Prøv å ha div fruktmoser i grøten, ev litt most banan osv... så hun får litt variert smak i den...

Skrevet

Jenta mi spiste ikke middag med biter før hun var 11mnd. Hun spiste ikke brød før hun var 11mnd og ikke pålegg før hun var 15mnd!! Hun var grøtlei fra hun var 9mnd...

Vi ga finmost middagsmat til to måltider hver dag. Klarte som regel å lure i henne grøt til kveld hvis vi la oss i flid og underholdt henne mens vi matet. Det måtte være noe nytt å fikle med hver dag. Og det måtte være maisgrøt. Ingen av de fiberrike grøtene ble godtatt, og fruktmos var æsj.

Det var en slitsom periode, og jeg føler med deg!

Mitt råd er å gi henne det hun liker. Liker hun finmost frukt og grønnsaker, så gi henne det til alle måltider hvis nødvendig. Du kan jo variere mye innen forskjellige frukter!

Du kan evnt prøve å gi velling på flaske eller kopp?

Prøv å dyppe brødbitene i melk eller fuktmos, slik at de blir skikkelig bløte.

Så må du smøre deg med tålmodighet og vente på at denne fasen går over - For det gjør den :-)

Skrevet

sønnen min er 10mnd og grøt lei,fik beskjed om å gi brød fremover i steden og blir han lei brød gir vi han grøt igjen..

han brakk seg i førsten av klumpene i middagen men nå går det som bare det her ;)

Skrevet

glemte visst å si alderen..hun er 9 mnd. takk for gode råd og oppmuntring! det er vel bare å holde ut:-)

har kjøpt velling nå, og fikk i henne litt brød i miniminibiter med prim i dag. fruktmos går greit, men jeg vil gjerne ha i henne litt kornmat også. så vi får bare jobbe videre.

Skrevet

oi! Det høres ut som min jente! AKKURAT det samme! Spooky! Kanskje det ikke er så uvanlig likevel....? Etter MANGE spørsmål her på DIB`en uten så mange svar, trodde jeg at vi var de eneste....Men jeg ammer ikke...:(

Håper noen kan hjelpe oss:)!!! For det er ikke noe gøy å se at gullet spiser mindre og mindre....

Skrevet

jeg har sikkert 10 grøter stående for å få litt variasjon, men det hjelper visst ikke lengre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...