Gå til innhold

Akupunktur!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurte på om noen av dere har erfaring med akupunktur og kan si litt om hvor nålene stikkes hen og om det gjør vondt? Når er det gunstig å begynne med slik behandling, sånn i forhold til syklus, eller er det det samme?

Veldig takknemlig for svar altså! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk akupunktur ganske lenge for å hjelpe min syklus i gang..(har hat mensen 4 ganger det siste året..)

men har et problem som ligger for "dypt" til at akupunktur vil hjelpe på dette stadiet..

men det er ganske lurt å få nålene ca ved el.for da trigges kroppen til å ta i mot en befruktet egg..og div. andre ting skjer for at et egg skal feste seg..

jeg fikk nåler i ørene som skulle sitte til de falt ut av seg selv,noe de gjør når jobben er gjort.. dette gjør ikke vondt i det hele tatt..=)

fikk i tillegg laser akupunktur som stimulerer alle de plassene som trenger det..

mvh

Skrevet

hei jeg er nettopp tilbake fra akup.time

jeg får nåler på leggene, magen og hånd

de fleste skal 'gjøre noe med' livmor (stabilisere syklus etc)

det er nok det samme når du begynner for de tilpasser behandlingen til hvor du skulle vært i normal syklus

hos meg satte hun noen ekstra nåler når det var tid for EL og jammen skjedde det noe ja..;)

mindre vondt enn å ta blodprøve

verdt et forsøk

Skrevet

Jeg har også vært på akupunktur-time.

I dag fikk jeg flere nåler enn sist siden jeg er på dag 14 og el nermer seg. Satte nåler på hendene, magen, leggene, på foten ved tærne og ei i panna. Så la hun noe på ei nål på leggen og på ei nål på magen, så tente hun på en fyrstikk og varmet nåla eller dette hun satt oppå nåla. Det bar bare så behagelig! Kjempegodt! Var nesten så jeg sovna.

Synes ikke det gjør vondt. Kjenner det lille stikket da, og så kan jeg kjenne at det svir litt eller at det presser. På foten ved tærne har det hendt hun har kommet borti en nerve. Sikkert en del nerver der. Da iler det på en måte. Da tar hun ut nåla og setter den på et annet sted. Jeg er ikke sånn kjempeglad i å ta blodprøve, men disse nålene gjør meg ikkeno! =)

Jeg kjenner helt klart at det skjer noe. Jeg kjenner det mens jeg ligger der med nålene i, og har kjent det etter at jeg har kommet hjem.

Skrevet

jeg også har fått sånne nåler som hun tenner på.

har bare vært 2 ganger,for jeg fiksa ikke hu dama....hehe.

fikk nåler i leggene magen og skulderen.den andre gangen fikk

jeg i korsryggen.

var ikke spesiellt vondt.

Skrevet

Hva ligger prisen på akupunktur?

Skrevet

der hvor jeg var var det ca 450,-

Skrevet

Jeg får nåler ved høyre stortå, og venstre hånd (mellom tommel og pekefinger) Samt at jeg får på leggene. Jeg får en øverst på nesa mellom øynene og en midt i hodet. Litt avhengig av syklus, så får jeg også rett under navelen og i ørene.

Jeg betaler kr. 300,- pr. gang. Er det 1-2 ggr. pr. uke.

Skrevet

Tusen takk for mange svar!!

Jeg har EL nå, tror jeg, det kjennes sånn på kroppe i alle fall, og hadde noen svakt positive tester for noen dager siden, så regner med at det er i emning nå.

Tror dere at det blir for seint over helga? Skal ringe litt rundt i morra, tenker jeg. :)

Skrevet

Jeg har gått til akupunktur et par mnd nå, og hun stikker forskjellig nesten hver gang. Avhengig av syklusen som de andre også hadde erfart. Jeg har ustabile sykluser, men hos meg har det ikke hjulpet så mye ennå. Hadde 46 dagers syklus sist måned og denne måned 40 dager. Lurer litt på om jeg skal fortsette eller ikke. Men har hørt det har hjulpet andre, så det er verdt å prøve. Betalte 650 første gang og 350 per gang etterpå.Ble tilbudt å ta en hormonprøve, men den koster 1500, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Skrevet

Er det noen av dere som har fått akupunktur i Trondheim eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...