Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hei Hvor mye av ca total vektoppgang gikk dere opp fra uke 25?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Hei Fram til nå i uke 31 har jeg lagt på meg nesten 7 kilo. I uke 25 hadde jeg lagt på meg ca 5,5 kilo. Fortsetter vektutviklinga mi slik så ender jeg vel på totalt 9 kg, hvis ikke lillegutt skulle finne på å legge på seg masse de siste 9 ukene da.... Her er det kun mage, har ikke lagt på meg andre steder på kroppen og har heller ikke fått vann i kroppen, så der er jeg veeeeldig heldig!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Dette høres jo kjempebra ut. Jeg har ikke lagt på meg så mye til nå, litt under 3 kg i uke 24, og jeg er så redd for at kiloene bare skal komme styrtende! Din vektoppgang høres perfekt ut, spør du meg!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Hei, Ville bare komme med noen "advarende" ord til å være for hysterisk på vekten når du enda er så tidlig i svangerskapet som du er. Kommer nettopp fra kontroll i dag i uke 39- og ble sendt rett på sykehuset for vekstestimering - for 2. gang ila 3.trimester fordi jeg har gått så lite opp i vekt - og nedover i vekt ila 3. trimester... Sånn man blir litt småstresset av. Har gått opp 4,6 kg i hele svangerskapet, er slank fra før og har ikke vært dårlig ila svangerskapet. Bare levd sunnt og holdt meg i aktivitiet- og det har tydeligvis ikke gitt nok energi til hverken meg eller lillemor i magen. I 3.trimester ligger magen så høyt at mange (som meg) ikke får plass til så mye mat lengre uten å plages med halsbrann etc. Ergo er det ikke slett ikke sikkert at "kiloene raser på" på slutten som du skriver. Poenget mitt er vel at det er tvert imot lurt å spise en del (men sunnt) så lenge halsbrann o.l ikke er noe problem. Så får både du og barnet i magen litt å gå på når det nærmer seg slutten og ikke minst ammingen. Har selv fått beskjed av legen at jeg kommer til å måtte "spise som en hest" når jenta kommer ut for å ha nok reserver til å i det hele tatt greie ammingen og samtidig ikke bli undervektig. Dette ble et langt innlegg- men bare et lite hjertesukk fra en som gjerne skulle gått mer opp i vekt i 2.tri. for å unngå inn og ut av sykehuset i 3.tri - og som ønsker å berolige dere som er småhysterisk for vektoppgang i 2. og 3.tri... God middag jenter ;-)
litagod Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 VRÆÆÆÆÆL! jeg er IKKE den som tenker over hvor mange kalorier jeg putter i meg og nå i 3. går det bare SJIT!!!! i løpet av 6 uker i 3- tri har jeg lagt på meg 200 gram!!!! nå gikk jeg veldig opp i løpet av første og andre tri, men likevel, jeg synes det er kjempeekkelt! Hadde håpet på en fin kurve jeg, men nei... heldigvis virker det som at magen min vokser, men det tærer jo veldig på meg da og jeg trenger jo alt jeg kan få til ammingen starter! - likevel, har lagt på meg 10 kg fra begynnelsen - men kunne godt tenkt meg å holde "stimen"... jaja må finne frem seiburgeren her hjemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå