Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror du må kjenne etter hva som er tungt for deg.. Selv jobber jeg på et lager og løfter mange tonn for dag. (Sementsekker og fliser på minst 25 kg stk) Jeg fortsetter med dette til kroppen min ikke har lyst mer.. :)

Du kan jo selvfølgelig løfte barnet ditt, det har jo kvinner gjort i alle år.. Lykke til!! :)

Har tenkte mye på dette selv, ute at jeg har noen gode råd og gi deg. På min arbeidsplass skal vi den neste måneden flytte alt inn i nye lokaler, og da blir det mye bæring. Er bare i 5. uke, og har ikke fortalt noen om min graviditet - så jeg kommer kanskje til å virke "lat" i disse ukene... Om jeg ikke er veldig flink til å finne på andre ting å gjøre...

Du kan løfte det du vanligvis løfter før svangerskapet som f.eks et barn. Bare pass på å løfte riktig. Bøy i bena og ikke i ryggen.

Tror de som har opplevd sterke bekkenplager og gjentatte aborter blir bedt om å ta det litt rolig. På morogbarn-undersøkelsen tror jeg de spør om du løfter 10 kg mer enn 20 ganger iløpet av en dag.... Det er ingen som anbefaler å la være å løfte mye, men det er vel en grunn for at de i denne undersøkelsen kartlegger dette.

Jeg fikk beskjed om ikke å løfte tungt fremover, siden jeg nettopp har hatt en blødning. Men jeg kjenner det veldig godt om jeg løfter for tungt. Da sier liksom kroppen ifra.

Har lest at det egentlig ikke er farlig å løfte tungt før i 4. mnd, fordi da begynner magemusklene å dele seg, men hvis man ikke er forsiktig med hvordan man løfter, er det mulig å løfte på seg bekkenløsning allerede nå. Husk at sener og muskler er veldig slappe nå pga hormoner, derfor tåler de ikke så mye som før... Tror det viktigste er å lytte til kroppen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...