Gå til innhold

Hva sover deres små i ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anskaffet en kjempefin lammeskinnspose til min snart ett-åring på vårsalg. Hun ligger ute å sover på formiddagen, og regner med at hun skal gjøre det i hele vinter da det er umulig å få henne til å sove inne i senga si på den tiden av døgnet. Posen fungerte kjempefint før sommeren, da den lille var enda mindre og jeg kunne pakke overstykket godt opp til haken hennes. Tok fram posen i sted og ble litt i tvil om den holder i vinter. Jenta fyller nå hele posen i bredden og hun vil ikke ha overstykket helt opp til haka. Hun sovna med posen nede ved mellomgulv-høyde. Det går jo nå som det er ganske varmt, men hva med i vinter? Ser ikke ut som det er plass til en tykk vinterjakke oppi der. Ønsker tips om pose eller annnen anordning som holder litt større barn varme mens de ligger ute å sover på vinteren. Hva ligger deres små i? Føler jeg har gjort et bomkjøp nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ull voksipose, regner med at han kommer til å bruke den til han er 3år. Har kun strømpebukse, en tynn ull genser og lue på han. Hadde lammeskinspose,men den er for liten. Det som er greit med voksien er at jeg kan bruke den som dyne på hytta eller at han ligger i den om natten, når det skikkelig kaldt i hytta.

Om du søker på finn kan det jo hende du finner en brukt til en rimelig penge.

Skrevet

Vi har lammeskinnspose fra teutonia og den er like lang som vogna så jeg tror den skal holde ut vognperioden. Overstykket har "to høyder" så det går nesten helt opp til toppen på det lengste.

Alternativt ville jeg gått for en dunpose f.eks. fra en sportsbutikk. Har prøvd voksipose, men det synes jeg er veldig klumpete.

P.S. Hvis posen du har er lang nok bortsett fra overstykket kan du kanskje forsøke å sy på en bit øverst. F.eks. en bit av et pledd + vindtett poplin, finn noe som passer til posen.

Skrevet

min har posen opp så langt det går, og så har han ullgenser, lue og en jakke på. Fungerer fint. Det er få skinnposer som dekker helt opp, tror nøstebarn sin er en av de største. Har en voksi pose også, men den bruler vi lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...