Cassandra80 Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Spedbarn skal vel ikke sitte i bilstolenmer en ca 15 min i gangen etter som jeg har forstått d. Men når er det de kan begynne å sitte lengre stunder i den da?
mamo82 *2 jenter* Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Tror ikke man trenger å følge det rådet slavisk.. da hadde jeg og sikkert mange andre aldri kunnet dra på butikken eller på besøk til folk. (vi bor utenfor byen, og har et stykke til butikk, etc) Jeg tror ikke de tar skade av en halvtime-time i bilstolen, men alt med måte.
Nr.2imai08 Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Enig med Scindapsus her, vi bor på landet og har 4 mil til butikken, og f.eks 30 mil hjem fra sykehuset da hun var nyfødt. Tror nok det går bra med noen lengre turer, men selvfølgelig skal man bruke hodet og ikke la de sitte så lenge så ofte når de er så små!!
@nemone Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Hei, det var anbefalingen før, nå er anbefalingen (iallfall fra jordmora som hadde utreisesamtale med meg på AHUS + fysioterapeuten derb) 1 1/2 - 2 timer i et strekk maks før man tar pause, så kan man kjøre videre. I bilstolen vår er det en pute som gjør at ryggen er temmelig "flat" slik at det ikke blir så stor belastning. Det virker som man går mer og mer vekk fra nett over bag da det ikke er så trafikksikkert, tror det er omtrent bare Norge det forsatt er lovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå