Gå til innhold

Det er noen som dør under fødselen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca tre mennesker i året i Norge dør når dem føder... . Jeg er redd... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer ikke svare noe annet enn noe så ironisk at vi alle skal dø av noe engang jeg.... Uff...neida... Men ikke gå å tenk på det da, om man skal tenke på alle tingene som KAN gå galt blir man jo mental før man vet ordet av det....

Dette er tiden å være glad og positiv på og kjenne at det faktisk er et lite menneske som vokser inni deg. Tenke på å gi nytt liv nå, ikke å dø.

Tenk positivt, viktig for deg og viktig for babyen som vokser inni deg.

Skrevet

Det er jo utrolig lite da! sjangsen er jo lik null for å dø i fødsel her i landet i forhold til andre land i verden.

Skrevet

Det er en bitteliten prosent i forhold til mange andre ting. Jeg er redd for å dø i trafikken jeg, men jeg slutter ikke å kjøre bil for det. Det går nok bra skal du se :-)

Skrevet

Tenk på hvor mange flere som dør i andre, helt hverdagslige ting (Ikke for å skremme!!), dette skal nok gå bra, skal du se! Jeg vil tro det er en bakenforliggende årsak til at disse er så uheldige!

Skrevet

Når du skriver det blir jeg også litt redd.. ... Men som dere andre sier, man kan jo dø av det meste..

#%

Skrevet

Men det er jo i snitt... Det er ingen som sier at det MÅ dø 3 stk under føsdelen i år... :)

Kanskje det ikke dør noen på 5 år... og flere et annet år..

Uansett, det er ingenting å bekymre seg over, de er så flink idag og i Norge, at det skal godt gjøres å stryke med... :)

Skal ikke være negativ å fæl her, men er mer redd for babyen enn meg selv...

Skrevet

Huff.... sånn som det der orker ikke jeg å ta stilling til engang jeg, kanskje naivt men hvordan kan jeg gå å tenke på døden når jeg kjenner en sprell levende liten prinsesse inni meg??? jeg skal jo være glad og positiv, for babisen min blir jo påvirket av hvordan jeg har det. kan ikke gå rundt å være redd og lei meg for noen som "kanskje kan skje vel...???? En kan jo bli overkjørt eller dø av hjertestans... nei huff. Bort og vekk med negative tanker, heia positivismen og glade tanker hehe:))))

Skrevet

Jeg hørte nettopp at det er 1-3 kvinner som dør årlig under fødsel i Norge, men alle disse er kvinner som tar keisersnitt for 3. eller fler gang. Det skjer noe galt med de gamle snittene. Ikke for å skremme KS damene altså, det er jo fryktelig få da! Dessuten: kanskje 2007 blir det første året uten dødsfall?! Legevitenskapen går tross alt fremover.

Skrevet

Statistisk sett er det vel mye farligere å kjøre bil enn å føde, og hvor ofte kjører vi bil i forhold til å føde? Ingen som slutter å kjøre bil tenker jeg...

Det er faktisk tryggere å føde enn å være utenfor. Vanligste dødsårsak i norge er hjerteinfarkt, og skulle du være uheldig å få det under fødselen er du tross alt allerede på sykehuset, hehe=)

Skrevet

Huff, ja... fekk meg ein støkk her om dagen, da ei tidligere venninne av sambo døde like etter ungen var forløst. Ho tok keisersnitt grunna svangerskapsforgiftning. nokon minutter etter ho våkna frå narkose, fekk ho slag/hjerneblødning. Men, det er jo ofte andre ting som ligger bak det, og det er jo svært sjeldan slikt skjer. Lot meg i alle fall ikkje skremme heilt, fordi om det gjekk inn på meg. Den natta drømte eg at eg fødte ei perfekt lita prinsesse! Og trur nok og det vil gå bra, og me får ei lita prinsesse eller prins!!

Skrevet

Ikke bekymre deg for det i alle fall. (Minst tre mennesker dør hvert år når de sitter på toalettet.)

Skrevet

men ta deg en titt omkring.. se hvor mange mennesker som er der.. alle er født. mange har født.

Skrevet

Det fødes vel ca 60000 barn i Norge i året om jeg ikke tar helt feil, og det går nesten aldri galt!! Har selv vært på fødeavdelingen som student og det er utrolig dyktige folk som jobber der og masse ressurser og avansert teknologi om noe skulle gå galt. Det er som nevnt ovenfor her en bakenforliggende årsak når det går galt under en fødsel og selv kvinner med alvorlig hjertesykdom har født barn, og det har gått helt fint!!

Så prøv å legge disse tankene i fra deg, det kommer helt sikkert til å gå bra, du er i kjempetrygge hender og har alle oddsene på din side. Nyt graviditeten og gled deg til fødselen og det lille barnet du skal få! :-)

Skrevet

ikke tenk på det da, det er 50 000 som føder i året i Norge også, så hva er oddsen??

Skrevet

Oj

Dette var jo en deprimerende tråd da....

Skrevet

Nei, det er ca 1 i norden som dør hvert år under fødsel.....Så du trenger ikke være mye redd nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...