Gå til innhold

Desember: Hvor lenge er barna deres våkne om morgenen før de legger seg for en dupp?

Anbefalte innlegg

Her tar det ikke mer enn 1 1/2 time etter at poden har stått opp før han er helt utslått og vil sove igjen. På den tiden har vi bare tatt morgenstellet, spist frokost og lekt litt. Da sover han ca 1 til 2 timer.

Begynner å lure på om vi får et b-menneske til her i huset. Eplet faller ikke lagt fra stammen :o)

Fortsetter under...

Vesla holder ut toppen to timer etter at hun har stått opp, da sover hun ca. 1/2 til 1 time...og etter denne duppen tar det ikke mer enn to timer før hun er trøtt igjen og sånn går dagene:)

vi har hatt d skikkelig luksus, snuppa har vert våken 2 timer, så sovet i 2-3, våken igjen i 2timer og sove 2 til..

MEN de siste dagene har ho NEKTA å sove..hyyyyl, e heilt fortvila eg. får ikkje ungen ned i den sengen, då hyle ho som bare d. e jo konstant trøtt heile ungen pga mangel på søvn. idag fikk eg ho i seng etter 4 timer, og ho sov i 1time.. merkelige greier..

Ikkje vill ho spise om dagene heller. eneste eg får i ho e middag, litt fruktpure og litt yoghurt. men nesten ingen melk og skive..

Nokken som har gode råd til en litt fortvila happy???:)

Det er sånn ca 2 timer, da kan han sove fra 1 tiem til 2 timer. Og så er han våken ganske lenge, 3 -4 timer og da sover han vel 1 til 1,5 timer. Og da er han videre oppe til det er sengetid som er klokka 19.30 -20.00

Annonse

Har ikke noen gode råd, men vi har hatt det på samme måten de siste to ukene. Plutselig ville hun ikke legge seg og sove (særlig på dagtid...) og det var hyl og grin. Snuppa her har ikke vært så veldig glad i å sove i vogna heller men i fortvilelse så fant jeg frem voksiposen (er bare rundt 1 grad her) og la henne i vogna ute. Da sovnet hun....

Så det ble løsninga på søvn, det har gått litt opp og ned men hun har ihvertfall sovet litt. Helsesøster mente dette var veldig vanlig at det ble tull med både mat og søvn i en periode rundt 9-10-11 mnd alder fordi utviklingen går fort nå. Vet ikke hvor gammel jenta di er men kan det være derfor? Lykke til ihvertfall:)

Her varierer det litt, men ofte går det 3 timer. Sover da en time, og er våken 3-4 timer. Av og til sovner han da, og sover en liten halv time. Men ofte sovner han ikke før natta, og da har han vært våken 6-7 timer. Føder bare unger med lite søvnbehov tror jeg, hehe

Det varierer også her i gården. Av og til er det melk kl 0630 og rett i seng kl 0700 og frem til 0800. Noen ganger holder hun det gående til 0900-0930, men da får vi en lengre dupp. Uansett har det blitt bare to dupper i det siste. Hun har så godt som kuttet helt ut duppen etter middagen sin... dvs nå: Mye lek og styr rundt bena mine...hehehehe! Men det har blitt desto vanskeligere å få i henne kveldsgrøten fordi hun er så trøtt da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...