Gå til innhold

Planlagt ks på Ullevål noen??

Anbefalte innlegg

Hei - jeg skal ha planlagt ks på Ullevål om to uker. Tror jeg er den eneste i oktoberklubben som IKKE ønsker at fødselen skal starte før termin, he he. Jeg har bare fått muntlig beskjed om ks datoen, den står jo oppført i journalen min på Ullevål men har ikke fått noe "formelt" brev, og jeg har også bare fått muntlig beskjed om å møte opp på fødeavd dagen før keisersnittet, kl 12 for å snakke med de som skal utføre operasjonen. Det jeg lurer på er om det er vanlig at man ikke får noen formell innkalling, men at det er "rutine" at man bare skal dukke opp dagen før kl 12 for å få info?? Er det andre som også har fått disse beskjedene? Er jo litt redd for å komme dagen før og så er det ingen som vet at jeg kommer liksom. Skal på en kontroll til før ks'et så jeg skal spørre da, men ville gjerne høre om andre har opplevd samme prosedyrer. Takk for evt svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6578055-planlagt-ks-p%C3%A5-ullev%C3%A5l-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

En venninne av meg fikk kun muntlig beskjed om å møte opp dagen før ks datoen,og det gjorde hun. Men du kan jo høre for sikkerhetskyld når du skal på den kontrollen da:)

Jeg må bare spørre deg: hvorfor skal du ta keisersnitt?

Jeg har fått vite at babyen min er mye større en gjennomsnittet allerede nå og at bekkenet mitt er trangere enn normalt, så jeg kan få keisersnitt om jeg vi det....Men jeg er sååå usikker! Har hørt så mye forskjellig rundt det å ta ks. Men så er jeg litt pingle og vil gjerne bli f"erdig med fødselen" så fort som mulig.

Sukk, har du noen råd til meg du?:)

Hei

Jeg tok keisersnitt på Ullevål i Juli. Jeg var da 2 uker på overtid og veslejenta vår ville visst ikke ut, så ble bestemt 2 dager i forveien. Jeg fikk beskjed om å møte på fødeavdelingen kl 12 neste dag for info. Jeg ble møtt av verdens hyggeligste jordmor der:) Vi snakket en del om meg og mine tanker rundt operasjonen. Deretter ble vi sendt inn til lege hvor det ble tatt ultralyd og målt blodtrykk. Etter at legen var ferdig fikk vi snakke med anestesilegen som forklarte om bedøvelse og om hva som ville foregå inne på operasjonsstua. Etter ca 1 time med snakking og info fikk jeg beskjed om å reise hjem og slappe av og tenke på at vi skulle få treffe jenta vår neste morgen:) Skal vel innrøme at de ikke ble så mye søvn den natta, syns den var over før jeg fikk hodet på puta omtrent...hehe. Neste dag var det å møte på føden kl 07 hvor jeg ble "klargjort" og kl 08.30 var vesla endelig i armene mine:)

Å takk, da er det vel riktig at jeg bare skal møte opp til infotime da, siden dere også har hørt om dette. Til Christine 1 gang: Jeg har valgt keisersnitt selv denne gangen, da jeg hadde en traumatisk fødsel sist og ikke ønsker en reprise på dette. Jeg skal heller ikke ha flere barn og synes det da var greit å slippe å bruke halve svangerskapet til å grue meg og ha angst for en like vanskelig fødsel som sist. Heldigvis har jeg møtt stor forståelse på Ullevål og "fått det som jeg ville".

Siden du kan velge selv, må du jo gå noen runder med deg selv...men stort barn pluss trangt bekken hadde vært nok til at jeg hadde valgt ks iallfall. Men, det er vel fordi jeg har vært igjennom en lang og vond fødsel. Vanskelig å si hva du bør gjøre. Mange ønsker å prøve en vaginal fødsel iallfall en gang. Riktig lykke til uansett hva du velger!

jeg skal også ha ks på ullevål. har ikke fått noe brev med dato. bare muntlig. og så skrev han opp på kortet mitt når jeg skulle til innskriving.

men var der når han lagde timen hhos legen så jeg hørte at det ble satt av tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...