1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 6. oktober 2006 #1 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei, Bare lurer på hva som til slutt er avgjørende for de navnevalgene vi tar??? Oppkalling/poppisnavn/sjeldent og unikt/noe man har tenkt på siden man var barn...??? Nå når vi endelig fant navn til gullet som er på vei ble det til slutt et internasjonalt navn(litt utenlansk opprinnelse her) på L (samme forbokstav som meg, storesøster har far sin forbokstav) Hva er avgjørende for dere??? Og stemmer det at "yngre" mødre velger litt mer sære og nye navn (Nathaniel,Linus,Mingus) enn de litt "eldre" som heller vil ha gode "norske" navn (Håkon,Harald,Anne,Petter) Jeg er selv 26år og har vel egentlig valgt litt uvanlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #2 Del Skrevet 6. oktober 2006 Mine fikk navn som -var oppkalling -var lite brukt -hadde en god betydning -hadde en gammel norsk opprinnelse -klang godt sammen med etternavnet -stod til hverandre Det var et helvete å finne dem med så mange kriterier, men jeg er uendelig stolt av dem Håper ikke alle blir like tullete som meg i denne prosessen. Nå leter jeg etter det tredje navnet, og jeg er jammen ikke sikker på om det finnes..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #3 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det som er avgjørende til slutt er at vi får følelsen av at det er riktig navn, at vi har valgt det fordi vi liker det og ikke på grunn av hva alle andre mener. Andre ting vi tenker på: - må kunne skrives å uttales både på norsk (førsteprioritet) og på mannen min sitt språk - helst ikke på topp 10 lista. Det trenger ikke være kjempeuvanlig, men prøver å unngå det "alle andre" heter - betydningen av navnet, det er ikke avgjørende men et ekstra pluss om navnet har en fin betydning - at vi skal ha likt navnet over en tid, da er det mindre sansynlighet for at vi angrer senere - det er ikke negativt om familien også liker det, enda større sannsynlighet for at vi har valgt "riktig" navn for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 6. oktober 2006 #4 Del Skrevet 6. oktober 2006 Her var det viktig å oppkalle babyen etter svigermor som døde for to år siden. Jeg ville gjerne at barnebarnet hennes skal ha med litt av henne med seg videre.. jenta vår får hennes mellomnavn som sitt mellomnavn:-) Så ville jeg at navnet skulle bety noe for både oss som foreldre og henne selv. Jeg har absolutt ikke valgt et fornavn som alle har. Langt derifra og. Så vi har blandet nytt og gammel og er veldig fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #5 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg får innimellom gåsehud av at folk skal velge så spesielle navn... stakkars unger. Jeg ser på navn som jeg synes er fine; bryr meg IKKE om de er på topp 10 lista eller ei. Da bryr jeg meg mer om at mine unger ikke skal kunne ertes pga. navnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KiZzA *16.03.06* Skrevet 7. oktober 2006 #6 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg valgte navna til barna mine fordi... -Det var gamle, tradisjonelle navn. -Jeg synes navnene var fine. -Des tod godt til hverandre- Barna min heter Ruth og Esther, og Martha i magen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #7 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det eneste som er viktig for meg er at jeg og sambon synes det er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 7. oktober 2006 Litt gøy å se hvor likt mange tenker samtidig så ulikt.... Skulle gjerne stått alder og for å ha sett om det har noen betydning... Når noen skriver at barna ikke skal mobbes av navnet så tror jeg mer på: Navnet skjemmer ingen... Men om man er litt "utsatt" på mobbefronten hjelper det vel ikke å ha et sært/uvanlig/vanskelig navn heller da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3mom Skrevet 7. oktober 2006 #9 Del Skrevet 7. oktober 2006 Vi har kun valgt navnene ut fra at vi likte dem. Hva andre har ment eller hva som har vært poppis har vært helt likegyldig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #10 Del Skrevet 9. oktober 2006 Så utrolig fine navn du har på jentene dine!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #11 Del Skrevet 9. oktober 2006 har det noen gang slått deg at noen velger skjeldne navn fordi de syns de er fine? tror du noen gir barna sine navn de ikke selv syns er fine?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå