Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Huff, jeg har begynt å føle meg litt hysterisk. Kanskje det er veldig vanlig men må bare lufte det litt her. Har ei jente på 1 år, hun startet i barnehagen for en mnd siden. Etter det har hun blitt mer mammajente (pappa var best før), hun er blitt urolig om natta, er blitt mer skeptisk til fremmede og særlig menn og vil sitte mye på fanget, noe hun ikke har brydd seg om tidligere. Alt dette går jo i faser så er vel ingenting å bekymre seg om. I natt lå jenta mi og gråt i en time og ropte "nei nei nei". Hun roet seg etterhvert og jeg tenkte det var tenner på vei som plaget henne. Men så leverte jeg henne i barnehagen i dag og da sa hun som jobbet der at hun er redd stellebordet. Hun gråter og roper "nei" hver gang de skal skifte bleier på henne. Slik er hun ikke hjemme og nå er jeg hvertfall bekymret. Tenk om noen tukler med henne?!?!! Barnehagen er liten og oversiktlig, alle som jobber der er veldig hyggelige så jeg får meg ikke til å tro at noen skader henne, men tanken slipper meg ikke. Noen trøstens ord å få? Andre som er like hysterisk som meg?
Expat Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg ville tatt det opp med styrer, at du føler deg litt hysterisk, men at du ikke kan få ro hvis du ikke finner ut av dette. Kanskje de kan gjøre det slik at bare person a og b får skifte bleie, og se om noe forandrer seg? Kanskje det er noen som har vært hardhendt? Slikt skal da tas alvorlig, det kan være kjempeenkelt og relativt uskyldig (uvøren behandling, noen som sier ørk børk av bæsjebleier...) Men hun vil sikkert finne ut av det!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 skjønner godt du er litt skeptisk ja,men var jeg deg ville jeg tatt dette opp med bhg. Kan være at hun har vært kjempesår i rumpa og noen har smurt henne på rumpa og at det gjorde vondt,trenger ikke å være noe værre egentlig,men skjønner at du begynner å tenke,man vil jo det beste for sine barn!!! Kan prøve å spørre bhg.om det har skjedd noe på stellebordet siden hun er slik,eller om hun har vært sår,eller om de vet om noe annet som kan ha utløst dette,og fortell dem at hun ikke liker menn,og hvis det er menn i deres bhg.så kan de prøve å la henne være en stund,til hun vil gå til dem selv. Håper det ikke er noe som helst!!! Lykke til =) klem
Monstermamma Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Huff, synes ikke du er hysterisk som ikke liker dette, men som det meste her i verden har det sikkert en enkel og naturlig (og ufarlig) forklaring. Som mor tenker man nok ofte det verste med en gang! Snakk med bhg du, gjerne med styrer hvis du helst vil det, så ordner det seg sikkert! Lykke til! Vil gjerne høre hvordan det går hvis du føler for å dele det med oss!!!
Gjest MMJ Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 JEg og prøvde ta inn tulla i barnahage da hun var litt over 1 år. Men jeg klarte det ikke, så for meg alle var stygge med henne når barnehage tantene så bort. Tok henne ut etter 3 dager.,.. Helt hysterisk! Grusom følelse. Men synes du må ta det opp i barnehagen. Føler så med deg!! Stakkars!! Klem!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Hovedinnlegger her! Tusen takk til dere som har svart på innlegget mitt. I dag kom jeg til å tenke på at de bruker våtservietter ved bleieskiftet og det gjør vi ikke hjemme (kun vann og vaskeklut). Kanskje hun synes det svir og at det er det hun protesterer mot.. Sannsynligvis er det en "bagatell" men det er ikke godt å gå å være så urolig for noe slikt! Uansett, det er nok lurt å ta det opp med barnehagen og jeg skal gjøre det over helga.
Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Har ei jente på samme alder som også er hysterisk på stellebordet. Hun går i bhg, men jeg er helt sikker på at det ikke har skjedd noe med henne. Det er en kamp å skifte bleier. Tror litt av forklaringa er at de skifter tissebleier mens hun står i bhg og at hun derfor ikke vil ligge hjemme. Hun bæsjer nesten aldri i bhg, så jeg tror ikke de vasker henne heller. Jeg har sett at jenta mi er litt rødere enn vanlig, de skifter sjeldnere bleie i bhg enn hva vi gjør hjemme. Derfor kan det hende at det gjør mer vondt å bli vaska enn tidligere. Mange tanker og litt rotete dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå