Atene Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er i uke 36 + 5 nå og jeg forstår at dette er riktig tidspunkt for å starte med modningsakupunktur. Jeg er utrolig lite klar for å gå over termin, så jeg hadde håpet at dette kunne være en løsning. Har noen av dere erfaring med dette? I så fall har dere noen å anbefale i Akershus/Oslo området? Vet dere i så fall hva dette kan koste sånn ca?? Håper noen kan svare..
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har selv akkurat begynt med modningsakupunktur, og ifølge flere som har gjort det er det veldig bra. Ingen har gått over termin. Der jeg går er øverst i Bogstadveien, de heter klinikk fjeld. tlfnr 22602700, og det koster 350,- per time. Vel verdt pengene!! Lykke til, håper det var til litt hjelp!!
Atene Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2006 Takk for svar:) Jeg tror jeg skal prøve dette, men hadde håpet at noen kunne anbefale noen andre steder enn på Majorstua eller Frogner. Jeg bor i Skedsmo og har både fastlege og fysioterapeut i Oslo, så det hadde vært deilig å slippe å reise til Oslo for akupunktur også Noen som kan anbefale noen i Skedsmoområdet eller andre steder i Oslo?
Snuppisa Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Hei! Jeg går til fødselsforberedende akupuntur (modningsakupuntur) hos Mette Kim Groth, som er utdannet både jordmor og akupunktør. Hun holder til på Linderudklinikken tirsdag og torsdag, og på Nordstrand Helse og Velvære på mandag/onsdag/fredag. Tlf. 99452777. Kr. 450 for første konsultasjon, deretter 300 kr pr. gang. . Jeg begynte da jeg var 36+3, og har nå vært der to ganger (vet jo ikke om det hjelper, men det er verdt forsøket). Hun sier det er tilstrekkelig å gå en gang i uken, i motsetning til mange andre klinikker som sier to ganger i uken (det blir jo dyrt da...). De to første gangen har hun stukket nåler som skal forberede kroppen min på fødselen, og når jeg skal tilbake neste gang (da er jeg 38+1) skal hun stikke noen nåler som virker tøffere på livmoren. Fra uke 38 gjør det jo ikke noe om man føder før tiden. I flg. henne pleier de fleste gravide hun behandler å føde i uke 39 eller 40, så jeg krysser fingrene mine...
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Prøvde en gang, men var så vondt at jeg ikke orket mer- hun traff et punkt som var helt jævelig. men hørt om mange med gode erfaringer ja. nå skal det ikke førfst og fremst framskynde fødselen men gjøre åpningstiden kortere...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har vært på samme som "pusefrøken" 7 ganger og er 4 dager på overtid. Satser på at fullmånen gjør sin virkning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå