Gå til innhold

Det jeg synes er dumt med slankepiller

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei, ikke lite å gjøre. Men jeg synes det er kjjipt hvis folk rundt meg skal begynne å bruke dette som et alternativ til vektnedgang pga av bivirkningene som kan følge med og jeg tenker særlig på de psykiske bivirkningene. Jobber på et sted hvor medisiner er en viktig del av behandlingen og folk som virkelig sliter med bivirkninger av diverse slag og synes det er for jævlig at folk som strengt tatt (i følge BMI) ikke har behov for det utsetter seg for dette og gjør det allment akseptert å bruke det for vektnedgang. På disse sidene har de mange av innleggene dreid seg om bruk av dette så må jo være lov å mene noe om det uten at en surmaga anonym synes jeg tråkker på noen tær

Enig fedone. Er så mange som tar lett på dette her, så noen må prøve å si de noe fornuftig. Og noen må jo betale for de nåe de er på sykehus i ukesvis for å behandle bivirkninger. Og ikke minst trygda deres etter at de er uføretrygdet.

Annonse

Det er vel skikkelig worst case scenario det der men med f.eks angst så blir hverdagen tøffere og vanskligere å legge om livsstil og leve et sunt liv som er den beste "kuren" får å trives med seg selv og sin kropp. Å gå opp etter endt kur er jo å be om en depresjon...

og slankepiller kan påvirke deg psykisk...det vet jeg, har nemlig prøvd ett par av det skikkelig sterke slaget.

satt hjemme og grein, og skjønte ikke hvorfor...dag etter dag, helt til jeg forstod sammenhengen...

kiloene raste men gjør det aldri igjen, og ville ikke gjort det om jeg hadde visst bedre

Av reductilen ble jeg "slem". Jeg fikk høy puls flere ganger om dagen og høyt blodtrykk. To runder gikk jeg med svineriet i håp om å bli slank. Å trene var et helvete fordi jeg fikk høy puls og ble sliten. Jeg ble småspeeda den. Utrolig stresende for krop og psyke. Greit for de med stor overvekt men oss med 5-10 kg for mye bør ligge unna. Aldri mer, var livredd jeg skulle få hjertesvikt. Glad jeg lever og prøver å ikke la vekt og utseende styre livet mitt.

Hei! Synes det er fint å høre om forskjellige resultater av pillen. Vet at den ikke fungerer likt for alle. Men jeg synes derimot ikke at man skal gi seg over for hvor "dum det går an å bli" hvis andre vil prøve denne.

Dere som allerede har prøvd den, og hatt negative opplevelser med Reductil, det var jo en grunn til at dere prøvde den i første omgang, eller hva? Og i og med at den fungerer såpass individuelt er det jo tross alt verdt et forsøk, hvis man har prøvd alt og kiloene sitter som støpt......

Får litt følelse av at vi som vil prøve dette, må være stokk dumme....Og det blir litt drøyt.

Hei, jeg ser ingen steder i den tråden at noen kaller noen stokk stein dumme eller noe som helst. Hvis det er følelsen du har tror jeg du må lete andre steder etter kilden. Det må jo gå an å snakke om bivirkninger uten at det blir "bråk" om det. Og nei, hvis du spør meg er den ikke verdt ett forsøk. Jeg har selv 5 kilo mer enn jeg skulle ønske og tør ikke prøve slankepiller for å bli kvitt dem. Men jeg synes det er tøft å stå frem og snakke om at man har prøvd for så å ha kastet bort penger og fått bivikninger av det.

Annonse

Nei, fedone, stemmer at ingen har kalt meg stokk dum, men det er slik man kan føle seg sånn som du og andre med deg skriver. Du har 5 kilo du gjerne vil bli kvitt, men tør ikke prøve piller for å bli kvitt dem? Neivel, du om det, men det må jo respekteres at andre tør det? Noen har positive resultater med pillene, andre ikke. Og jeg gir både meg selv ogde fleste andre såpass kredit, at vi følger med på eventuelle bivirkninger, og holder kontroll på blodtrykket. Poenget er at det må være lov å prøve.

Der skriver jeg under da... Og de bivikningene jeg synes er skumle er de som kan skje med topplokket, ikke egentlig så mye de somatiske bivirkningene da disse også ofte går over ganske kjapt når man slutter på pillene. Og kan ikke si at jeg synes det er smart å ta sjansen nei, ikke med helseskadelig over vekt, men det er ikke det samme som om å kalle noen stokk stein dumme.

Du må jo lese hva jeg har skrevet da! Det er ingen som har KALT meg stokk dum, men jeg får FØLELSEN av å være stokk dum, ut fra det noen skriver. Synes det er bra at de som har hatt dårlig erfaring med Reductil, forteller om deres opplevelser. Men du, fedone, har vel strengt tatt INGEN erfaring med pillene? Mennesker er så forskjellige. Noen reagerer på helt "ufarlige" reseptfrie smertestillende, andre ikke. Har også vært tilfeller i det siste hvor unge folk muligens har dødd av å drikke Red Bull!! Og dessuten har det nettopp vært eksempel på et tragisk utfall av trippelvaksina fra 70-tallet oppe i media (eks. dokument 2 igår, og nyhetene på søndag)

Nei, ikke med de, men med mange type medikamenter og desto flere former for bivirkninger. Blir litt provosert av at man frivillig tar et medikament med så mange skumle bivirkninger uten oppfølging fra lege og noen uten å vite hva de evt tar. Man har vel ikke så veldig mye man skulle sagt i en eventuelt erstatningssak hvis pillene er kjøpt ulovlig over disk i utlandet. Dette med trippelvaksine synes jeg er en dårlig sammenligning fordi de de tok denne i god tro om at dette skulle være bra for barnet, dere som tar reductil derimot vet at det kan være farlig..

De som får Reductil fra legen da? Synes ærlig talt ikke forskjellen er så uendelig stor. Man studerer jo hva de inneholder og leser jo pakningsvedlegget. en føler jo som alt annet hvordan kroppen reagerer både psykisk og fysisk. Man kan jo få like store ettervirkninger selv om man har fått et preparat av legen, selv om man egentlig skulle ha tålt dem ved forundersøkelse. Hvis de hadde vært så farlige, tror jeg nok man hadde hørt om dem i media også. Det er jo MANGE som tar dem, og det er jo en tankevekker at de er reseptfrie i andre land enn Norge? Da kan de ikke være av verste type preparater?

Det har vært i media flere ganger?? og dette med at det er respeptfritt i andre land er egentlig ingen indikator, legemiddelindustrien er den mest råtne bransjen som fins så hvis landet ikke har restriksjoner gir de ofte fullstendig f.. i uheldige virkninger. Og selv om det ikke tas opp så ofte temaet med å handle piller ulovlig så er det en god grunn til det, bl.a annet at det er blitt helsevesenes (og politivesenes) verkebyll (de vet jo ikke hvordan de skal håndtere det)så det er vel kanskje grunnen til at det ikke tas mer tak i .. Vi kan visst disukutere i enninga vi... :)

Svaret mitt til deg, KariMari, var generelt. Jeg vet ikke hvilke muligheter du har for å følge din medisinske tilstand, men jeg vet at foreskrivning av medikamenter er et medisinsk ansvar som bare leger skal ha. Visste du at det helst skal være en indremedisiner som skal skrive ut medikamentet? Skremmende at du mener "de fleste" er oppegående nok til å følge med på kroppens tilstand like godt som en lege kan det. På dette forumet er det all slags mennesker som skriver og neppe "de fleste" har nok kompetanse og erfaring til å gjøre slike vurderinger som må gjøres for å ta medikamentet og følge det opp over tid.

La legen ta ansvaret for medikamenter og jobb heller med å akseptere at du ser ut som du gjør. Ta tiden til hjelp og sunne metoder så går du kanskje ned i vekt. Hvis du ikke gjør det så er du verd mer enn utseendet ditt. Ta vare på kroppen din, ikke eksperimenter med den.

Vi kan visst det, fedone:-) Vi får bare la det bli med dette nå, tror jeg....Skjønner tankegangen til både deg og blond, men mener det likevel er verdt et forsøk, da....Vi får se hvordan det går.

Ha en fortsatt god dag:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...