Gå til innhold

Telemark eller Vestfold?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte på sykehuset i Vestfold sist, men er ikke veldig imponert. Det startet under fødselen. Jeg hadde en rakettfødsel. Hadde 7 cm åpning da jeg kom inn på sykehuset og fikk alikevel beskjed om at jeg sikker skulle hjem igjen. "Ok", tenkte jeg. Dette hadde jeg jo ikke vært med på før, og hadde hørt at fødsler tok laaaaaaaang tid. De om bestemte seg da vannet gikk og riene kom raskere enn de skulle ønske. Plutselig kom det en lege inn (midt i pressriene) og satte en PCB. Ingen hadde spurt hverken meg eller samboeren. PCB'n virka ikke før lenge etter fødselen for etter to nye pressrier var prinsen ute. I ettertid har ingen kunnet svare meg på hvorfor jeg fikk PCB. Imponerende. Legen var ikke på jobb i tiden etter at jeg havnet på barsel (det var helg)... I tillegg oppdaget samboeren min at barneteamet sto klart på gange, men han turte ikke si noe til meg før etter fødselen. Da ble jeg rasende. De kunne vel sagt fra? Grunnen var at samboeren min har et barn fra før med et sjeldent syndrom og de var vel redd jeg skulle føde et barn med samme syndrom (selv om jeg hadde vært til utallige UL og fått avkreftet dette). Det er hyggelig at de er parate, men jeg ble dritredd og sjokka da jeg hørte de hadde stått klare i gangen. Hadde de sagt fra på forhånd hadde det vært helt greit. En av pleierne hadde klart å notere "god ammeerfaring" på journalen min, så jeg fikk ikke noe hjelp med ammingen. Hvordan i helv... kunne jeg ha ammeerfaring som ikke hadde barn fra før? Dette ble ikke avdekket før den dagen jeg skulle hjem. Jeg spurte hvorfor jeg ikke hadde fått hjelp til ammingen da jeg hadde spurt om hjelp og da oppdaget de feilen. Da jeg spurte om det med PCB'n kunne de ikke svare.

Nei, jeg er vel ikke veldig imponert over Vestfold (Tønsberg) men har hørt mye bra om Telemark.

Noen med erfaringer fra begge stedene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6576443-telemark-eller-vestfold/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Har ikke erfaring fra begge stedene, har kun født på Sykehuset Telemark og er kjempe fornøyd der altså. Har fødet der to ganger og venter nå nr 3 til jul, og velger å føde ved samme sykehus denne gangen også.

Syntes også de er kjemeflinke til a hjelpe til med ammingen, stell av navelen + alt det andere vi mødre bekymrer oss for..he..he....

• 3 uker senere...

Tror det har veldig med hvem du møter, samme hvor du føder. Har hørt forskjellige ting om begge steder. Har selv født på SIV for noen år siden og skal føde der igjen neste år.

Jeg har hørt veldig mye positivt om SIV etter at den nye avd åpnet, men d er jo klart at personalet er vel stort sett det samme.

Jeg hadde også veldig rask fødsel, nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg er redd for å ikke nå frem til sykehuset itide denne gang, så Skien er iallefall uaktuelt for meg.

Hadde forresten fin erfaring på SIV selv da jeg fødte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...