Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som vikar på sjøen,dvs ikke fast jobb. har termin i februar,men er nå sykemeldt,(mens jeg var i kontrakt) har da gått ned ca 10 000 i utbetaling siden sykepenger beregnes ut fra grunnhyra.

men i vanlige tilfeller beregnes permisjon pengene ut fra normal mnd lønn,eller i mitt tilfelle,vikaren,gj.snitt av de tre beste mnd.

men så får jeg høre at siden jeg er sykemeldt så får jeg bare fortsette på samme utbetaling som sykepengene når jeg går over i permisjon?

er jo virkelig ikke slik at jeg vil være vekke fra jobb,men tåler ikke en liten bølge engang før jeg kaster opp.

får forskjellige svar hver gang jeg prøver å spør de på trygdekontoret..

er virkelig bekymret nå,har da ikke råd til å ut i permisjon om det er slik at sykepengene blir mitt grunnlag..

håper noen vet noe om dette slik at jeg kan få ro til å nyte svangerskapet slik det er meningen man skal... :)

klem fra meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6576384-noen-her-som-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepenger og fødselspenger beregnes på samme måte, du ville dermed uansett ha fått det samme i fødselspenger som du nå får i sykepenger. Sjekk om du får riktig beløp i sykepenger, det kan være at noen av tilleggene dine skal være med i beregningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...