supra-Embla kom 12.12 Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Var på svangerskaps kontroll i år, og legen sku kjenne etter om snuppa hadde snudd seg, fytti katta å vondt det gjorde..... legen var skikkelig hardhendt, og jeg sa ifra at detta gjorde veldig vondt, og fikk bare krast tilbake; ja det pleier å gjøre vondt.. resten av dagen gikk jeg m "menssmerter". ( hun hadde snudd seg da;) )
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Heisann. Jeg var hos jordmor i dag og hun skulle også kjenne etter om hodet var nede... Hun var ikke så hardhendt, men jeg hadde "menssmerter" i flere timer etterpå. Tenkte ikke på at det kunne ha sammenheng der og da før jeg leste innlegget ditt nå...
supra-Embla kom 12.12 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2006 Hmm, da er det sikkert helt normalt da å ha det litt vondt etterpå. Kanskje fordi babyen ligger nærmere bekkenet? Ikke vet jeg, m godt var det ikke.. Litt rart å ha de "menssmertene" igjen....
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Min lege og jordmor får klar beskjed før de begynner om at de ikke får lov å ta hardt i magen min. Jeg husker at jeg var litt bekymret etter at jeg fikk vondt da legen kløp litt vel hardt rundt hodet på førstemann, det akter jeg ikke å være denne gang. Løvemor passer på! Du trenger ikke akseptere å bli påført smerte under undersøkelser, det er din kropp. Min erfaring er videre at det er individuelle forskjeller mellom hvor hardt den enkelte jordmor/lege trykker/klyper ned i magen for å kjenne etter hodet. Jeg er imidlertid trygg på leie etter ultralydundersøkelse - og får daglig bekreftelse på det fordi barnet hikker og sparker på samme sted. Jeg regner med selv å vite om hodet har festet seg også, fordi det gir økt nedtrykksfølelse og spreng på blæra. Gjør som DU vil. Det er din kropp og ditt valg. Lykke til!
Lahl Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Legen min spurte meg om jeg ikke fikk vondt da hun gjorde dette ettersom jeg ikke sa noe. Jeg sa da at " det er jo ikke akkurat så godt, nei". Har også opplevd det å få vondt i bekkenet etter denne undersøkelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå